Piękny Początek Tygodnia 7

52 Komentarzy
Witajcie kochani!

Wciąż jeszcze jestem zakręcona - staram się wspomóc jakoś moją siostrę w jej przygotowaniach do matury. Poza tym czeka na mnie liczenie głosów z rozdania... Bardzo się cieszę, że wzięło w nim udział aż tyle osób! :) (choć jest to trochę masochistyczna radość :P). Mam nadzieję, że do środy uporam się z wynikami.
Ale zanim poznamy zwycięzcę, zaproszę Was na rozdanie, które zapowiedziałam już na facebooku - bądźcie czujni jutro ;)

A dziś - tradycyjnie - Piękny Początek Tygodnia.
Dziś cytat, który moim zdaniem mocno nawiązuje do ubiegłotygodniowego - z akcji Dove Real Beauty Sketches.



Nie jestem mistrzem interpretacji, ale wydaje mi się autor cytatu miał na myśli fakt, że kobiety nie wierzą w komplementy na temat swojej urody. Ja sama czułam się głupio, kiedy mój chłopak komplementował mój wygląd. Co miałam odpowiedzieć? "Tak, masz rację - jestem piękna"? Teoretycznie może nie byłoby to błędne stwierdzenie (w końcu piękno jest wrażeniem subiektywnym), ale spójrzmy na to z drugiej strony - często kobieta świadoma swojej urody, zadowolona z własnego wyglądu jest odbierana przez innych jako zbyt dumna, zbyt pewna siebie, próżna, mająca zbyt wysokie mniemanie o sobie.

Moim zdaniem często nie potrafimy przyjmować komplementów i to chyba nasze społeczeństwo uczy nas, że naszą reakcją na komplement powinno być zaprzeczenie, spuszczenie wzroku, nieśmiałe trzepotanie rzęsami i niewinny rumieniec. A przecież nie ma nic złego w stwierdzeniu: "Tak, podobam się sobie", "Tak, wiem, że jestem ładna".

Co sądzicie na ten temat? Chętnie poznam Wasze zdanie i Waszą - być może inną od mojej - interpretację cytatu.




Podone posty:

52 komentarze:

  1. Świetny cytat! Każdy mężczyzna powinien nauczyć się go na pamięć;) i codziennie recytować go swojej pani ;) świat byłby piękniejszy;)

    Zapraszam do siebie na nowego posta:
    http://basia86-naturalnie.blogspot.com/2013/05/jak-dorobic-na-wakacje-majac-bloga.html

    Bardzo fajny blog;) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, myślisz, że w ten sposób Panie bardziej wierzyłyby w siebie? :) Na pewno by nam to nie zaszkodziło ;)

      Usuń
  2. Ja zawsze jak ktoś powie mi jakiś komplement to mówię: "Wiem" i uśmiecham się, aby nie wyjść na arogancką. A jeśli z tą osobą mam przyjacielskie stosunki to odpowiadam: "I co, dopiero teraz to zauważyłeś/aś?" lub "Zbyt spostrzegawczy to nie jesteś". :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha, to się nazywa zdrowe podejście do poczucia własnej wartości :)

      Usuń
  3. Świetny cytat i bardzo fajnie go zinterpretowałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiesz... tak jest... Niestety nasze mamy nie uczą nas przyjmowania komplementów. Mamy być nieśmiałe, szare myszki, które powtarzają "ja, ładna? nieee"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. Pewnie dlatego, że nasze mamy same zostały tak wychowane. Obecnie na szczęście ten model powoli się zmienia. Może nasze córki i synowie będą już bardziej pewni swojej urody i nie będą wstydzić się tego, że podobają się innym :)

      Usuń
  5. Pięknych kobiet jest wiele. Co innego słyszeć, że jest się jedyną w swoim rodzaju ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziś na korepetycjach miałam okazję podjąć zaproponowany przez gimnazjalistkę temat subiektywnego piękna i wiele ciekawych cytatów (stety,niestety po angielsku:P) miałam dziś okazję przemyśleć. I przekonałam się tylko o tym, jak wiele dziewczyn - młodych i naprawdę ślicznych nie wierzy to co w sobie ma, albo boi się nawet przyznać do tego, że ktoś (lub one same) są w stanie się postrzegać nawet jako ładne...
    czy to możliwe, żebym Cię widziała dziś w okolicach Biblioteki Jagiellońskiej w pasiastej bluzeczce??? :) czy po prostu kac robi swoje i widzę to co chcę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapodaj nam tu jakiś fajny, angielski cytat - będzie szpan :D
      Niestety pod Jagiellonką to nie byłam ja - dziś calutki dzień przesiedziałam w domu nad... maturami z chemii xD Ale spoko - podobno mam wiele klonów :P

      Usuń
    2. No to widziałam klona :D ;)
      A proszę oto cytaty, albo stwierdzenia:
      Beauty is a good letter of introduction.
      Beauty may open doors but only virtue enters.
      Beauty is as beauty does.
      Everything has its beauty but not everyone sees it.
      The beauty of things lies in the mind that contemplates it
      :) t tak przy temacie piękna :)

      Usuń
  7. z cytatem się zgadzam. ;)
    Kobiety lubią słyszeć, że sa wyjątkowe ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. bardzo ładny cytat :) aż się zadumałam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajny cytat. Mi się wydaje, że autor miał na myśli, że każda kobieta chce być wyjątkowa i że nie lubimy porównań. "Nie mów kobiecie, że jest piękna" bo pięknych kobiet jest wiele " powiedz jej, że nie ma takiej drugiej jak ona" bo jest jedyna w swoim rodzaju i żadna inna nie byłaby w stanie jej zastąpić ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda - zgadzam się w 100% z Twoją interpretacją :) Tak jak parę tygodni temu zamieściłam cytat pana Cejrowskiego, w którym zaznaczał on, że chce być dla ukochanej kobiety wyjątkowy, tak kobieta również chce być wyjątkowa dla ukochanego mężczyzny :)

      Usuń
  10. wiesz co, ja właśnie od płci przeciwnej nauczyłam się, że powinno się odpowiadać 'dziękuje' a nie zaprzeczać :)
    bo wtedy ani nie zaprzeczam (czego chyba nikt nie lubi; dziewczyna jest ładna, mówimy jej to, a ona: nie no co Ty gadasz, ładna to jesteś Ty.. no nie ma nic gorszego) ani się jakoś z tym specjalnie nie zgadzam, co może zniechęcić do kolejnych, bo chyba tak się dzieje, że jak ktoś jest pewny czegoś to my nie lubimy się powtarzać i mówić o tym :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mooni-que, "dziękuję" + uśmiech to chyba najlepsza możliwa odpowiedź na komplementy :) Nie wychodzimy ani na próżną, ani też na przesadnie skromną :)

      Usuń
  11. Uwielbiam ten cytat :)
    Mam go zapisanego w swoim magicznym notesie z cytatami.

    Ja komplementy uwielbiam.
    I przyjmować i rozdawać.
    Nie czerwienię się, nie peszę, nie wstydzę.
    Po prostu w nie wierzę.
    Taka już jestem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anetko, to bardzo zdrowe podejście do komplementów :)
      A co do zeszytu z cytatami - sama taki prowadzę i zapisuję w nim różności :) Czasem się to przydaje - lubię sobie poprzeglądać ten zeszyt, kiedy mam gorszy nastrój.

      Usuń
  12. pieknych jest wiele, wyjatkowych nie;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda :) Choć teoretycznie każdy jest piękny na swój sposób i każdy jest wyjątkowy :)

      Usuń
  13. Trzeba odpowiadać właśnie tak, jak napisałaś "Tak, to prawda, jestem piękna" - da się tego nauczyć, choć nie wszyscy zareagują na taką odpowiedź pozytywnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że cała kampania Dove sprawi, że więcej osób nad tym pomyśli i spróbuje się nauczyć takiej pozytywnej reakcji :)

      Usuń
  14. zaluje, ze nie mam siostry ktora tez pomoglaby mi przygotowac sie do matury:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naughtynotice, jeśli jeszcze nie masz 18 lat, to zapraszam do mnie - mogę Cię zaadoptować na czas przygotowań do matury :D

      Usuń
  15. Gdy słyszę komplement skierowany w moją stronę, zwyczajnie odpowiadam "Dziękuję, to miłe" czy coś takiego. Na ogół komplementy są fajne, ale jeśli słyszy się je od czasu do czasu, bo wiadomo - gdyby słyszało się co chwilę, to stałoby się to nudne :) A zaprzeczanie na komplement pomimo tego, że dana osoba uważa się za ładną uważam za coś dziwnego. Lepiej ładnie podziękować albo delikatnie się uśmiechnąć niż powodować małe kłamstewko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też uważam, że uśmiech i podziękowanie to najlepsza możliwa reakcja na komplement. Grzecznie i z klasą :)

      Usuń
  16. znam te słowa! piękne :) ja na komplementy odpowiadam różnie,zależy od kogo je słyszę :D jeśli to znajomi z klasy, których znam ohohhoho, to odpowiadam: no przecież wiem:D, jeśli to jednak osoby, które nie dawno poznałam to po prostu mówię dzięki, a czasem tylko się uśmiecham i nic nie mówię :D a jeśli to ktoś kto mnie denerwuje to zazwyczaj słyszy: no co Ty nie powiesz:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnia reakcja najbardziej mnie rozśmieszyła :D Też tak reaguję w stosunku do osób, których nie lubię :P

      Usuń
  17. Mężczyzna mówiąc kobiecie, że jest wyjątkowa, zwraca uwagę nie tylko na jej piękno zewnętrzne, ale i wewnętrzne:)

    OdpowiedzUsuń
  18. świetny cytat na piękny początk tygodnia :)
    mój brat też zdaję maturę.. jestem chyba bardziej zestresowana niż on ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mocno przeżywam maturę siostry, ale chyba jednak ona bardziej się stresuje. Ja wierzę w nią bardziej niż ona w siebie.
      A co do chłopaków zdających maturę - u mnie w rodzinie też bliski kuzyn zdaje i luuz totalny. Faceci chyba są bardziej opanowani w takich sytuacjach ;)

      Usuń
  19. Ja słysząc komplement, uśmiecham się i dziękuję.

    I prawda, że mamy nie komplementują, ale myślę, że można się samej tego nauczyć, tylko trzeba się przestać bać. Komplement to nie bat na tyłek tylko pochwała i często poprawa nastroju :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że można - dla chcącego nic trudnego :) Warto pomyśleć, że komplementująca nas osoba mówi komplement szczerze.

      Usuń
  20. ja tam przy moim chłopaku właśnie tak mówię, że wiem itp :) heheh^^ jakoś nie sprawia mi to kłopotu, a inni moga mnie odbierać jak chcą, wolę być pewna siebie :))

    OdpowiedzUsuń
  21. trudno przyjmować komplementy...i nie wiem, czy umiałabym potwierdzić jakiś ;) chociażby ze skromności i niskiej samooceny...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czarownico, mam ogromną nadzieję, że kiedyś w końcu się przełamiesz, rzucisz w kąt niską samoocenę i uwierzysz w siebie :*

      Usuń
  22. Oj, ostatnio pewien pan postrzelił mi takim komplementem, że aż wieczorem pobiegłam do lustra i sprawdziłam czy na serio mam taki ładny uśmiech i twarz :D Teraz sobie cały czas powtarzam jego słowa, gdy mam doła :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I bardzo dobrze! Zapisz te słowa na karteczce i powieś sobie nad lustrem, nad biurkiem albo nad łóżkiem, żebyś często sobie o nich przypominała :)

      Usuń

Dziękuję za każde słowo :*
Uprzejmie proszę o niereklamowanie swoich blogów.
Komentarze zawierające spam, obraźliwe uwagi itp będą przeze mnie usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...