CURAPROX
superdelikatna szczoteczka do zębów - sposób na krwawiące dziąsła

1 Komentarzy
Zawsze miałam problem ze szczotkowaniem zębów - wszystkie drogeryjne szczoteczki kaleczyły mi dziąsła, powodowały krwawienie i wzmagały ryzyko wystąpienia stanów zapalnych. Nawet mycie szczoteczką elektryczną nie było dla mnie komfortowe. Myślałam, że tak być musi - ot, po prostu mam wrażliwe dziąsła. Aż pewnego dnia trafiłam na informację o szczoteczkach Curaprox (chyba u Izy to wyczytałam). Początkowo podeszłam do nich nieufnie, ale w sieci pojawiało się coraz więcej pozytywnych opinii, więc w końcu sama spróbowałam. I to była świetna decyzja!

curaprox


Szwajcarska marka Curaprox produkuje atraumatyczne (czyli superdelikatne) szczoteczki, których sekretem jest specjalne włosie CUREN. Każdy pojedynczy włos w szczoteczkach Curaprox jest znacznie cieńszy niż w zwykłych szczotkach, ale dzięki temu, że włosów jest znacznie więcej, szczoteczki Curaprox są delikatne dla zębów i dziąseł, ale skuteczne w usuwaniu osadów i zapobieganiu tworzenia się kamienia nazębnego. Włosie Curen nie odkształca się i nie rozchyla po namoczeniu, a po wyschnięciu nie twardnieje na kamień jak włosie zwykłych szczoteczek.

szczoteczka manualna


Szczoteczki Curaprox dostępne są w kilku wariantach, ale te najbardziej popularne to:
  • CS 1560 soft - mająca 1.560 włosków CUREN o średnicy 0,15mm
  • CS 3960 super soft - mająca 3.960 włosków CUREN o średnicy 0,12mm
  • CS 5460 ultra soft - mająca 5.460 włosków CUREN o średnicy 0,1mm
szczoteczka curaprox
Tutaj macie porównanie trzech wariantów, od lewej: Soft, Super Soft, Ultra Soft (wybaczcie, że dwie pierwsze są takie skosmacone i brudne, ale to stare szczoteczki, używane po 3 miesiące - trzymam je, bo stare szczoteczki zawsze się przydają w czyszczeniu biżuterii lub innych detali).


Poza tymi wariantami dostępne są również:
  • CURAkid 4260 - mająca 3.840 włosków CUREN o średnicy 0,1mm, polecana dla dzieci od 0,5-4 lat
  • SY 2640 sensitive young - mająca 2.640 włosków CUREN, polecana dzieciom w wieku 4-12 lat
  • ATA - stworzona z myślą o osobach mających tendencję do zbyt mocnego dociskania szczoteczki do zębów, mająca 4.010 włosków CUREN ultra-fine
  • CS 5460 Ortho - dla osób noszących aparat ortodontyczny, posiada włosie ułożone w kształt litery V, by ułatwić czyszczenie miejsc wokół drucików
  • CS Surgical mega soft - do stosowania po zabiegach chirurgicznych, ekstrakcjach zębów, przy stanach zapalnych, ma 12.000 włosków CUREN o średnicy 0,06mm(!!!).
Marka Curaprox produkuje też szczoteczki jednopęczkowe (do czyszczenia przestrzeni międzyzębowych) oraz inne akcesoria takie jak np. skrobaczki do języka, pasty do zębów, płukanki, itd.

toothbrush


Szczoteczki Curaprox mają średnio 5 razy więcej włosia niż zwykłe szczoteczki do zębów. Wyróżnia je również mała, odchylona pod odpowiednim kątem główka, dzięki której dotrzemy w każdy zakamarek, czyszcząc dokładnie nawet kłopotliwe ósemki czy wewnętrzną część zębów. 
Ważna jest również ośmiokątna rączka - wyprofilowana w ten sposób, by szczoteczka sama poprawnie układała nam się w dłoni, by myć zęby pod odpowiednim kątem (45 stopni).

ultra soft toothbrush


Ja używam szczoteczek Curaprox już dwa lata. Choć ostatnio zdradzam szczoteczkę manualną z soniczną (o której pisałam TUTAJ), to jednak moim szczoteczkowym KWC, do którego mam pełne zaufanie, nadal pozostaje Curaprox. "Zaraziłam" tymi szczoteczkami całą rodzinę i wszyscy są mi za to wdzięczni - mama mówi, że wreszcie przestały jej krwawić dziąsła, mój narzeczony cieszy się, że wreszcie może doczyścić zęby bez bólu, bo zwykłe szczoteczki były dla niego za ostre. A o skuteczności Curaprox najlepiej może świadczyć fakt, że odkąd używam szczoteczek tej marki, moje zęby są czyste, a dziąsła zdrowe, co potwierdza mój dentysta.

szczoteczka i pasta do zębów


Zdradzę Wam jeszcze jeden sekret.
Mój pies nienawidził szczotkowania zębów - po prostu nie pozwalał sobie szczotkować nawet przez sekundę. Na przysmaki czyszczące zęby Olie nawet nie chciał patrzeć, a co dopiero jeść. Kupowaliśmy specjalne żele, które nakłada się na zęby bez szczotkowania, ale nie przynosiły one tak idealnych rezultatów jak porządne umycie szczoteczką. Kiedyś mnie olśniło: przecież te psie szczotki do zębów są jeszcze twardsze, jeszcze ostrzejsze niż te dla ludzi, więc skoro mnie boli takie szczotkowanie, to mojego psa tym bardziej! I kupiłam dla Oliego szczoteczkę Curaprox. Olie początkowo był bardzo nieufny, ale gdy przekonał się, jak przyjemny jest masaż dziąseł włoskami Curen, przestał panikować i mycie jego zębów już nie jest problemem. Oczywiście to nie jest tak, że nagle zaczął się prosić, bym mu myła zęby, ale nie wyrywa się, nie piszczy - stoi cierpliwie i pozwala szczotkować.

najlepsze szczoteczki do zębów


Nawet nie wyobrażamy sobie, jaką krzywdę robią naszym dziąsłom i zębom zwykłe, ostre szczoteczki. Gwarantuję, że jeśli raz wypróbujecie Curaprox - nawet tę najtwardszą 1560 - już nigdy nie wrócicie do zwykłych szczoteczek. Polecam Wam zacząć właśnie od wersji soft 1560, a potem kupować kolejno super soft i ultra soft. Ja osobiście najbardziej lubię super soft.

najlepsza szczoteczka do zębów


Pamiętajcie też, by szczoteczkę wymieniać co 3 miesiące! Po pierwsze włosie się odkształca i traci swoje właściwości, ale tak naprawdę głównym problemem są bakterie, które osiadają i namnażają się między włoskami. Czasem ciężko zapamiętać, kiedy kupiliśmy szczoteczkę, a w kalendarzu raczej nikt tego sobie nie zapisze. Dlatego ja wymyśliłam sobie taki system, że wymieniam szczoteczkę, kiedy zmienia się pora roku - teraz na przykład mam Curaprox w jesiennych kolorach, a gdy nadejdzie pierwszy dzień zimy, będę wiedziała, że pora na zmianę.

problemy z dziąsłami


Szczoteczki Curaprox dostępne są w wybranych aptekach, gabinetach dentystycznych i sklepach medycznych (ja kupuję stacjonarnie w Krakowie w sklepie stomatologicznym Sanacja, ale oni oferują też dostawę na terenie całej Polski), a także na Allegro. Koszt szczoteczki to 15-20zł - ceny są zależne od sklepu, najtańsze oferty możecie wyszukać w porównywarce cenowej

krwawienie dziąseł


Jakich szczoteczek do zębów używacie? Macie problem z krwawiącymi dziąsłami?




Podone posty:

1 komentarz:

  1. Szczoteczka wygląda niepozornie, a jednak sprawia różnicę przy szczotkowaniu. Mnie również drażnią te drogeryjne, które po dwóch tygodniach stają się twarde i poszarpane, a powinny wystarczyć na pół roku.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo :*
Uprzejmie proszę o niereklamowanie swoich blogów.
Komentarze zawierające spam, obraźliwe uwagi itp będą przeze mnie usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...