Jak pachnie... arabska oaza? (Yankee Candle LE Grand Bazaar)

0 Komentarzy
Nie przepadam za ciężkimi kadzidlanymi zapachami, dlatego sądziłam, że limitowana edycja Yankee Candle Grand Bazaar nie wpisze się w mój gust. Na przekór sobie zamówiłam wszystkie trzy zapachy w formie wosków. Wąchane "na sucho", przed rozpaleniem zrobiły na mnie zaskakująco dobre wrażenie. Dziś o Oud Oasis - tym, który jako pierwszy z kolekcji zagościł na moim kominku.



Zaciekawiła mnie już sama nazwa - Oasis sugeruje, że być może zapach będzie miał coś wspólnego z męskim Midnight Oasis. Fanów nocnej oazy muszę zmartwić - Oud Oasis nawiązuje do Midnight Oasis tylko nazwą.
Zastanawiałam się też, co to znaczy "Oud" - możecie się śmiać, ale nie znałam tego słowa. Wyjaśnienie przyniósł niezastąpiony wujek Google: oud to instrument strunowy zwany inaczej arabską lutnią, w krajach arabskich równie popularny jak gitara czy pianino w krajach europejskich.

Źródło


Oud Oasis to zapach trudny do opisania. Na sucho pachnie słodko i łagodnie - miodem, karmelem. Skojarzył mi się z przepięknym Honey Glow. Dopiero po rozpaleniu ukazał swoją egzotyczną naturę - miodowo-karmelowa słodycz przełamana została gorzką, tajemniczą nutą paczuli (jak w halloweenowym Witches' Brew) i pogłębiona delikatnie kadzidlanym aromatem. Gdy na kominku gości Oud Oasis, całe mieszkanie wypełnia się egzotycznym, ciepłym i otulającym zapachem. Nie jest jednak mdły, duszący czy typowo "dymny" jak prawdziwe kadzidło. Moim zdaniem ma w sobie to "coś".



Dostępność: stacjonarnie lub online (np. w Goodies)
Pora roku: uniwersalny, ale raczej chłodne, deszczowe, ponure dni
Pora dnia: popołudnie, wieczór
Przy gościach: tak
Intensywność:






Nie zrażajcie się do Oud Oasis po powąchaniu wosku "na sucho" - gwarantuję, że po roztopieniu zapach stanie się ciekawszy, głębszy, bardziej tajemniczy i egzotyczny. Mi bardzo się spodobał - umiejętnie łączy karmelowo-miodową słodycz i gorzką nutę paczuli. Przyznam, że nigdy jeszcze nie byłam w żadnym z arabskich krajów, ale wyobrażam sobie, że tak właśnie może pachnieć relaksujący wieczór w ekskluzywnym hotelowym SPA gdzieś w Katarze czy Maroku ;)






Znacie kolekcję Grand Bazaar? Macie w ogóle ochotę na tego typu zapachy?


Podone posty:

Brak komentarzy:

Dziękuję za każde słowo :*
Uprzejmie proszę o niereklamowanie swoich blogów.
Komentarze zawierające spam, obraźliwe uwagi itp będą przeze mnie usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...