UTR - agent do zadań specjalnych

13 Komentarzy
Co kryje się pod skrótem UTR? Kim jest agent do zadań specjalnych?
UTR to skrót od ukraiński tonik rumiankowy :P
Jakie zadania wchodzą w skład jego kompetencji? Przekonacie się, czytając recenzję Kremowego toniku do twarzy do cery wrażliwej Dr. Sante Camomile allergy STOP! (cóż za nazwa).


Tonik kupiłam oczywiście w sklepie internetowym Kalina w promocyjnej cenie (to właśnie promocyjna cena skusiła mnie na jego zakup).
Tonik ma za zadanie delikatnie oczyszczać, odświeżać, łagodzić wszelkie podrażnienia. Przywraca skórze odpowiednią barierę i wyrównuje utratę lipidów. Działa antyseptycznie, tonizująco i nawilżająco. Równocześnie nie zapycha i nie wzmaga przetłuszczania się cery.
Tak przynajmniej obiecuje producent. Jak jest naprawdę?

Opakowanie: półprzezroczysta plastikowa butelka. Estetyczna, z ładną grafiką. Poręczna, choć nie posiada żadnego konkretnego aplikatora.


Użytkowanie: tonik ma konsystencję lejącą, jednak kremową. Jest białego koloru- przypomina trochę gęste mleko. Dobrze rozprowadza się na twarzy (ja robiłam to przy pomocy wacika kosmetycznego).
Pachnie delikatnie, takim... kremem. Moja mama wyczuwa w tym zapach świeżego rumianku- ja niestety chyba mam zbyt niewrażliwy nos, by poczuć tam rumianek. W każdym razie zapach jest przyjemny.
Tonik jest bardzo wydajny- wystarczy nalać na wacik kroplę wielkości złotówki, by przemyć całą twarz, szyję i dekolt.

Efekty: Po zastosowaniu toniku można poczuć się jak po nałożeniu kremu- skóra zaczyna się rozluźniać, staje się nawilżona i gładka. Właścicielki cery mieszanej i tłustej właściwie po tym toniku mogłyby już zupełnie odpuścić sobie krem. Ja jednak za każdym razem nakładałam jakieś mazidło.
Przy dłuższym stosowaniu tonik nie podrażnia,  nie wysusza skóry (nie zawiera w składzie alkoholu). Przyjemnie koi i nawilża skórę. Co ważne- nie zapycha, pomimo kremowej konsystencji. Nie wzmaga też przetłuszczania się skóry.
Co prawda nie można liczyć na działanie tak silnie kojące jak wykazuje np. d-panthenol. Ten tonik nie likwiduje podrażnień, a jedynie zapobiega przesuszaniu cery. Efekt nawilżenia jest jednak dość powierzchowny- utrzymuje się jedynie do kolejnego mycia twarzy. Tonik nie nawilża głębszych warstw skóry, nie odżywia jej.
Ma działanie antyseptyczne, jednak nie wpływał w żaden sposób na zmniejszenie się moich zmian trądzikowych.

Skład: niezbyt zachęcający- mamy dużo chemii, parabeny bardzo wysoko w składzie. Roślinnych ekstraktów niewiele, w dodatku są na samym końcu składu, nawet za substancjami zapachowymi.

INCI: Aqua, Ethylhexyl Cocoate, Glyceryl Stearate Citrate, Allantoin, Phenoxyethanol, Polymethacrylate, Hydrogenated Polydecane, Trideceth-6, Panthenol, Methylparaben, Ethylparaben, Propylparaben, Butylparaben, Cyclopenthasiloxane, C30-45 Alkyl Cetearyl Dimethicone Crosspolymer, Butylene Glycol, Glycosphingolipids, Mannan, Parfum, Bisabolol, Zingiber Officinale Root Extract, Glycine Soya (Soybean) Oil, Rosmarinus Officinalis (Rosemary) Leaf Extract


Cena: 8,50 zł za 200ml (obecnie w promocji- 7,65 zł)
Dostępność: sklep internetowy Kalina

Ocena: 4-/6 (Polubiłam go, pomimo beznadziejnego składu. Co prawda nawilżał tylko wierzchnie warstwy skóry, jednak nie wymagam od niego zbyt wiele- w końcu to tylko tonik, a nie bogaty krem na noc. Dobrze sprawdzał się pod makijaż, nie szkodził mojej cerze. Poza tym jest niedrogi. Mimo to nie sądzę, bym kiedyś do niego wróciła).







Macie swoje ulubione toniki?
Ja aktualnie testuję Bandi do cery wrażliwej i mam mieszane uczucia. Chyba wrócę do mojej ulubionej wody różanej.





Podone posty:

13 komentarzy:

  1. jak zobaczyłam opakowanie, myślałam że to mleczko z Yves Rocher :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny kosmetyk niska cena wygodne opakowanie :) Może się skuszę kiedyś na zakup z ich strony :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety, nie używam toników, odkąd stosuję micele, odstawiłam toniki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo "inspirowany" tonikiem z YR ;)
    http://www.yves-rocher.com.pl/twarz/cera_normalna/pure_calmille/delikatny_tonik_kwiatowy
    Mają też mleczko, tonik i mleczko 2w1, żel do mycia twarzy, kremy i peeling. Używałam kiedyś i są bardzo fajne.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja lubię tonik z Lirene do cery wrażliwej i alergicznej, jednak jest mało wydajny i szukam czegoś lepszego ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja jako tako nie mam ulubionego toniku, zazwyczaj kupuję to co wpadnie mi w ręce :D

    OdpowiedzUsuń
  7. ja lubię toniki z garniera lub Under Twenty :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Brzmi ciekawie :) Po Twojej recenzji z pewnoscia sie bede ogladać za nim :)

    OdpowiedzUsuń
  9. woda różana to coś co uwielbia moja skóra!

    OdpowiedzUsuń
  10. Czy to Rosyjski kosmetyk?No naprawdę wydaje się ciekawy...:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nazwa nieco przydługawa, ale wszystko z niej wiadomo :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo :*
Uprzejmie proszę o niereklamowanie swoich blogów.
Komentarze zawierające spam, obraźliwe uwagi itp będą przeze mnie usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...