Kasiowym okiem: Oscarowe love 2012

19 Komentarzy
Witajcie,
dziś cały filmowy świat i wszyscy kinomaniacy (do których i ja się zaliczam) żyją tylko jednym- rozdaniem Oscarów. Od czasu ogłoszenia nominacji wszyscy namiętnie oglądali wyróżnione filmy, oceniali, typowali faworytów do nagrody. Ja co prawda nie miałam jeszcze czasu zagłębić się w nominowane w tym roku produkcje. Spośród wszystkich obejrzałam jednie trzy- "Dziewczyna z tatuażem", "Mój tydzień z Marilyn" i "Żelazna dama", dlatego nie będę komentować decyzji Akademii Filmowej.

Moje serce podbiła "Dziewczyna z tatuażem"- obiecałam sobie, że nie będę oglądać nic z trylogii Millennium, dopóki nie przeczytam książek. A książki pozwolę sobie przeczytać dopiero, kiedy napiszę przynajmniej jeden rozdział pracy licencjackiej (w ten sposób motywuję się do pisania :P). Jednak "Dziewczyna z tatuażem" nie zalicza się do Millennium (bo Millennium to ekranizacje szwedzkie), dlatego przymknęłam oko na moje zasady i dałam się namówić na oglądanie tego filmu. Byłam bardzo pozytywnie zaskoczona treścią samego filmu (trzymał w napięciu od pierwszej, do ostatniej minuty- akcja była naprawdę niesamowicie wartka, przemyślana, a finał naprawdę mnie zaskoczył) oraz grą aktorską młodziutkiej Rooney Mara. Aktoreczka, która wcześniej grała w kiczowatym horrorze "Koszmar z ulicy Wiązów" (nie lubię horrorów, większość z nich uważam za kiczowate) czy niewielką, mało znaczącą rolę w "The Social Network", tym razem wybiła się wysoko ponad przeciętność. Niesamowicie trudną rolę Lisbeth Salander zagrała moim zdaniem brawurowo. Muszę jeszcze dla porównania zobaczyć szwedzką wersję tej części Millennium i porównać Rooney z Noomi Rapace, ale na razie cały czas pozostaję pod ogromnym wrażeniem tej niepozornej aktorki o słodkiej, dziewczęcej urodzie.
Co do filmu "Mój tydzień z Marilyn" - nie zachwycił mnie, chociaż wiele się po nim spodziewałam. Uwielbiam Marilyn i miałam nadzieję, że film pokaże jakąś prawdę o jej życiu. Niestety jednak postać wykreowana przez Michelle Williams nie miała ani odrobiny tego uroku i czaru, jaki wokół siebie roztaczała Marilyn. Film strasznie mi się dłużył- nie było w nim zbyt wiele akcji. Poza tym Marilyn przedstawiona została jako niezrównoważona psychicznie blond-idiotka, która szczerzyła się bez powodu, płakała bez powodu i ćpała dużo leków nasennych. Strasznie mi się nie podobał sposób, w jaki wykreowano główną postać.
"Żelazną damę" widziałam w sobotę (na szczęście nie spóźniłam się wtedy :P). Film bardzo ładny- dosłownie. Poza tym niestety troszkę nudny. Ukazywał niesamowicie ciekawą historię, jednak w dość nudny moim zdaniem sposób. Gdyby nie brawurowa gra aktorska boskiej Meryl Streep, widzowie pewnie spaliby w fotelach. Meryl była fenomenalna - po filmie od razu wiedziałam, że za tą rolę należy jej się Oscar. Dlatego bardzo się cieszę, że Streep dostała kolejną statuetkę do kolekcji- tą rolą zasłużyła sobie na nią jak nikt inny.

Uf... Miałam tylko pokrótce wspomnieć o tych filmach, a jak zwykle się rozgadałam. No trudno. Większość kobiet na świecie zachwyca się sukniami, jakie nosiły gwiazdy podczas oscarowej gali. Moim zdaniem w tym roku szału nie było- zachwyciła mnie jedynie suknia od Armaniego, założona przez Penelope Cruz. Nie przepadam za tą aktorką, jednak tym razem muszę się nią pozachwycać- prezentuje się przepięknie! Idealnie dobrała dodatki, makijaż i fryzurę. Jak dla mnie jest to niekwestionowana modowa królowa tej gali.

www.plejada.pl

Mnie, jako kosmetoholiczkę bardzo interesują makijaże gwiazd. Podczas tegorocznej gali można było zaobserwować dwa makijażowe trendy- zoom na oczy i zoom na usta. Większość makijaży była raczej klasyczna, bardzo kobieca. Sami zobaczcie:
(poniższe zdjęcia pochodzą z portalu www.mystylebell.com)

Angelina Jolie - zoom na usta. Makijaż bardzo subtelny, ale kobiecy. Piękne puszyste włosy!

Rooney Mara - zoom na usta. Oczy podkreślone baaardzo delikatnie, na usta nałożona ultrakobieca, mocno czerwona pomadka. Podoba mi się. Podziwiam też jej idealnie gładko zaczesane włosy i idealnie prostą grzywkę. Czemu moja grzywka tak się nie układa? :P Zwróćcie uwagę na jej perfekcyjną cerę. Nie wiem jak Wy, ale ja jestem zachwycona Rooney!

Emma Stone - pastelowe barwy, delikatność w makijażu- idealny zestaw, który nie kontrastował z wyrazistą suknią aktorki

Jennifer Lopez - makijaż oczu pięknie pogłębia spojrzenie. I te kolczyki, mmmm...

Viola Davis - również postawiła na delikatny makeup, by nie odwracać uwagi od sukni i dużej biżuterii. Mocniej podkreślone oczy odwracają uwagę od dużych warg aktorki.

Penelope Cruz - zoom na oczy wyszedł jej bardzo na korzyść. Na tym zdjęciu makijaż wydaje mi się troszkę niestaranny- może po prostu tak padało światło. Olśniewa mnie biżuteria!

Octavia Spencer - zoom na oczy, ale jednak delikatnie i z klasą. W ogóle bardzo stylowo wyglądała ta pani.

Michelle Williams - delikatny makijaż, koralowa pomadka. Ładnie, ale mnie nie powala.

Jessica Chastain - uwagę zwraca eyelinerowa kreska na górnej powiece. Bardzo podoba mi się subtelny kolor ust i pięknie układające się włosy.


Jak widzicie- makijażyści sobie przed galą nie poszaleli. Gdyby zrobić zbliżenie i pokazać jedynie twarze aktorek, wyglądałyby bardzo skromnie. Myślę, że to dlatego, że na takiej gali większą uwagę przywiązuje się do sukni. Aby nie wyglądać tandetnie, aktorki wolą zrobić delikatny makijaż- i to się chwali. Efekty są subtelne, ale ładne.
Co Wy sądzicie o oscarowych makijażach i sukniach? I przede wszystkim- jak oceniacie wyróżnione w tym roku filmy? Widzieliście któryś z nich? Piszcie, piszcie i jeszcze raz piszcie! Czekam na Wasze opinie :)
Pozdrawiam ciepło i życzę dużo energii na cały tydzień!


Podone posty:

19 komentarzy:

  1. Emma Stone i Jessica Chastain wg mnie prezentowały się najlepiej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Suknia Emmy rzeczywiście szałowa :) Kreacja, jaką miała Jessica nie podobała mi się zbytnio, ale aktorka roztaczała wokół siebie jakiś taki niesamowity blask... może to kwestia jej pięknego uśmiechu :)

      Usuń
  2. Mi osobiście najbardziej podobała się kreacja Jessici Chastain, a makijaż Angie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Angelina Jolie najładniej pomalowana :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O proszę, na razie Angie zbiera najwięcej pochwał- i słusznie, bo jak zwykle wyglądała zjawiskowo :)

      Usuń
  4. mnie się dziewczyna z tatuażem nie podobała. książka i szweckie filmy 100 razy lepsze.
    cieszę się z kolejnej nagrody Meryl i chciałabym ją zobaczyć w "żelazniej damie" mimo, że jak piszesz jest lekko nudna.
    pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja właśnie szwedzkich filmów i książek nie znam, ale już kolejną opinię słyszę, że Dziewczyna z tatuażem to mały pikuś w porównaniu z Millennium. Dlatego szybko biorę się za pisanie pracy licencjackiej, potem czytam i oglądam :)

      Usuń
  5. Mnie też w tym roku żadna suknia nie rzuciła na kolana, jeśli już mam wybierać to Penelope Cruz ;) a makijaże bardzo mi się podobają, są takie klasyczne, a ja nie lubię "udziwnień" :) a co do filmów, to choć nie widziałam jeszcze Żelaznej Damy przypuszczałam, że Meryl Streep odbierze nagrodę :) mam wielką chęć obejrzeć właśnie ten film i Mój tydzień z Marilyn ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Filmów nie widziałam żadnych :( Najładniejszą sukienkę miała Penelope Cruz , a makijaż Angelina Jolie i Penelope :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja również zachwyciłam się wiekszością kreacji na oskarach. Osobiście uważam, że kreacje wymagały więcej uwagi niż filmy ale to moje subiektywne zdanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mnie także zachwycił film 'Dziewczyna z tatuażem', oglądałam już dwa razy :))

    OdpowiedzUsuń
  9. Dokładnie :) ja chyba też skuszę się na książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. suknie mi sie nie podobaly i żadnej bym ne ubrałą gdybym szła na taką galę:) makijaże proste to fakt ale w tym widzę ich urok

    OdpowiedzUsuń
  11. Jen Lopez przepięknie i Penelope- cudowna suknia :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Polecam dwa filmy z Emmą Stone- "Łatwa dziewczyna" i "Służące". Piękna z niej dziewczyna, jej makijaże są zawsze świeże i nowoczesne, a kreacje pięknie podkreślają jej niepospolitą urodę:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo :*
Uprzejmie proszę o niereklamowanie swoich blogów.
Komentarze zawierające spam, obraźliwe uwagi itp będą przeze mnie usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...