Piękny Początek Tygodnia 20 - Naturalność 100%?

53 Komentarzy
Witajcie Kochani!

Brak czasu mnie dobija, trzymajcie kciuki, żebym wytrzymała do weekendu...

Dziś przygotowałam post na temat nietypowej, kontrowersyjnej akcji. Być może słyszeliście już o Armpits4August?

Źródło

Jest to inicjatywa inspirowana przez kobiety cierpiące na zespół policystycznych jajników (co wiąże się z wysokim poziomem męskich hormonów płciowych, co z kolei skutkuje obfitym owłosieniem ciała u kobiet). Hiszpańska dziennikarka i blogerka Paloma Goni doszła do wniosku, że kobiety powinny mieć wybór, czy chcą golić nogi i pachy, czy też wolą hodować naturalne futerko. Zapoczątkowała akcję Armpits4August, skłaniającą kobiety do tego, by przez cały sierpień spróbować nie depilować nóg i pach (a tym bardziej innych części ciała). Przyłączyć się może każdy- wystarczy zapuścić włoski, cyknąć fotkę i... czuć się dobrze we własnej owłosionej skórze.

Paloma Goni (źródło: internet)

Co ważne: akcja nie ma na celu zmuszania kobiet do całkowitego zaniechania depilacji. Pomysłodawczynie chcą jedynie, by kobiety miały WYBÓR: golić/nie golić. By włosy na kobiecych łydkach i pod damskimi pachami nie wzbudzały obrzydzenia i nie kojarzyły się jedynie z brakiem higieny i zaniedbaniem.

Źródło

Akcja Armpits4August ma swoją oficjalną stronę internetową (TUTAJ), profil na Facebooku (TUTAJ, zrzesza już ponad 1600 fanek naturalnego owłosienia) i profil na Twitterze (TUTAJ).

Znalezione w internecie

Znalezione w internecie

Jestem niesamowicie ciekawa, co sądzicie o tej akcji?
Może jestem pesymistką, ale moim zdaniem taka inicjatywa jest jedynie czymś, co zaciekawia i szokuje, ale nie ma realnego wpływu na społeczeństwo. W naszej kulturze już zbyt mocno zakorzeniło się przekonanie, że włoski na innych kobiecych częściach ciała niż głowa są "be", wręcz widoczna jest coraz mocniejsza tendencja do depilacji WSZYSTKIEGO.
Ja sama nie odważyłabym się wyjść na ulicę z zarośniętymi pachami czy łydkami - czuję się niekomfortowo, kiedy moje wydepilowane włoski odrastają, więc z potężnymi krzaczorami czułabym się po prostu strasznie. Nie mam ani siły, ani wewnętrznej potrzeby, by przeciwstawić się temu utartemu schematowi.

Poniżej: zdjęcia kilku odważnych uczestniczek akcji Armpits4August: (poniższe zdjęcia znalezione w internecie)





Piszcie, co sądzicie!

P.S. Inicjatywę wyczaiła moja siostra. Wyczytała gdzieś, że jedna pani biorąca udział w akcji żaliła się, że w jej wyborze 'niegolenia' wspiera ją jedynie mąż i kumpel, a od koleżanek słyszy same głosy krytyki.
Przypomniało mi się, jak pewnego wieczoru przy piwie mój kolega zwierzył się, że oglądał filmik, na którym kobieta czesała włosy (na głowie, żeby nie było niedomówień :P), a pod pachą miała takie delikatne, jasne włosy i to mu się bardzo spodobało. Śmialiśmy się wtedy, że zadzwonimy do jego dziewczyny, żeby wyrzuciła maszynki do golenia i depilator.
Może to rzeczywiście jest tak, że faceci nie przejmują się tym, czy my mamy włoski na nogach i pod pachami, czy też jesteśmy tam całkiem gładkie?

Spytajcie swoich facetów!

Mój chłopak powiedział (cytuję):
"ale fuuj foty" xD
Stwierdził jeszcze, że nie wyobraża sobie kobiety z nieogolonymi pachami, bo to tak jakby ksiądz nie nosił koloratki, a rolnik nie uprawiał pola :D

Czekam na opinie Wasze i Waszych mężów/narzeczonych/chłopaków/kumpli/braci/ojców/synów!

Źródło

Źródło



Podone posty:

53 komentarze:

  1. "Stwierdził jeszcze, że nie wyobraża sobie kobiety z nieogolonymi pachami, bo to tak jakby ksiądz nie nosił koloratki, a rolnik nie uprawiał pola :D" i te słowa niechaj będą podsumowaniem. Koniec kropka XD

    mojego na 10minut zatkało XD na koniec weschnął wyznał "ciężki temat"


    "nawet o tym nie myśl"

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wyobrażam sobie jak można się nie golić pod pachami. Przecież się pocimy i w ogóle. Dla mnie jest to niehigieniczne i wygląda to okropnie. Miałam taką koleżankę w gimnazjum, która się jeszcze nie goliła i wyglądało to ohydnie.Takie futerko miała:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. Obrzydzają mnie włosy pod pachami (szczególnie latem), zarówno u kobiet jak i mężczyzn (blee krzaczory do pasa i koszulka bez rękawów...)

      Usuń
  3. oj ja jestem zdecydowanie na NIE , wygląda to niechlujnie i wręcz odpycha, kobieta powinna być i ma być ładna i zadbana

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też jestem na nie, moim zdaniem to niehigieniczne i brzydko wygląda :P No ale każdy ma swoje kółka zainteresowań :D

    OdpowiedzUsuń
  5. "czuję się niekomfortowo, kiedy moje wydepilowane włoski odrastają, więc z potężnymi krzaczorami czułabym się po prostu strasznie" Amen.

    ja się gole sama dla siebie, nie dla D. nie dla otoczenia a dla siebie. Mam wybor i bez akcji :) Każda z Nas go ma zawsze i kazdego dnia.

    OdpowiedzUsuń
  6. ja też raczej nie wyobrażam sobie nie golić nóg czy pach... trochę to niehigieniczne i nieciekawie wygląda. swoją drogą też mam coś z hormonami, podobni dlatego że urodziłam się za wcześnie i nie do końca coś tam się wykształciło. dlatego właśnie mam za dużo męskich hormonów, co jak napisałaś wiąże się ze sporym owłosieniem - niestety ;/ ja nawet ręce golę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. SheLazY, ja niby mam hormony ok, ale na rękach też długie, ciemne i mocne włoski. Źle się z nimi czułam, dlatego zaczęłam je depilować depilatorem - teraz jest o wiele lepiej :)

      Usuń
    2. ja miałam problemy z tarczycą, tzn w sumie mam cały czas i w związku z tym jako młoda dziewczyna, blondynka zresztą, miałam włosy na nogach niemal ciemne. Na szczęście wiele lat depilacji maszynką a teraz woskiem osłabiły te kłaczki i teraz są prawie niewidoczne...

      Usuń
  7. Ja osobiście uważam, że to kwestia nie tyle co estetyki... a higieny ... nie wyobrażam sobie nie golić okolic pach czy bikini, szczególnie latem ... fuj :(

    OdpowiedzUsuń
  8. hahaha, ostatnio to razem oglądalismy/czytaliśmy. Powiedział, że pod pachami to mus, a jak w zimę nie jestem skora do golenia nóg, to mi wybacza ;D

    OdpowiedzUsuń
  9. Nogi to jeszcze pod spodniami schowasz, ale pachyyyy????? NEVER _ u mnie mają być always gładkie ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. dla mnie włosy pod pachami są bardzo .. hmm ... niekobiece. tzn w moim odczuciu i jakieś takie wewnętrzne "fuuuuuj" się u mnie w głowie rozlega... Natomiast jak najbardziej jestem za wyborem...
    Co do włosów na nogach... właśnie na jutro mam umówiony wosk, nie mogę się doczekać, bo za późno poszłam do ostatniego... gdybym zgoliła tak jak powinnam to odrosłyby mi akurat na wesele na które idę w sobotę, więc musiałam je do tego tygodnia "przetrzymać". Nie mogę patrzeć na moje łydki już... o dziwo - nadmiar włosów widzę tylko ja... dzisiaj w pracy jak się żaliłam to dziewczyny twierdziły, że ja to mam tak mało tych włosków i takie jasne, że na pierwszy rzut oka to w ogóle nie widać... Ale no - ja wiem, że one tam są i mnie to już denerwuje...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a już w ogóle nie rozumiem pikietowania przed salonem woskowania... to jest ta "wolność wyboru"??

      Usuń
  11. Każda kobieta ma wybór czy się golić czy nie, bez sensu ta akcja nikt nikogo do depilacji nie zmusza. Mam wrażenie, że kobiety same czasem wymyślają, że są do czegoś zmuszane. Jak ktoś nie chce to niech chodzi zarośnięty to jego sprawa. Ja bym nigdy nie wyszła z nieogolonymi pachami czy nogami, te laski wyglądają dla mnie obrzydliwie. Ale co kto lubi :) fajny post :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, i ja jestem zdania, że kobiety jak zwykle wszystko za bardzo wyolbrzymiają. Jeśli nie chcą się golić, to niech się ubierają tak, by nie afiszować się tym, tak jak zrobiły to kobiety z powyższych zdjęć - bo przepraszam bardzo, jak inaczej można to nazwać?
      Widać kobietom już spodnie i możliwość nauki nie wystarcza. Nic, tylko bzdurami się zajmować i odwracać wzrok od rzeczy ważniejszych.

      Usuń
  12. Widziałam to i jak szybko to zobaczył tak szybko wyłączyłam bo nie mogłam na to patrzeć ! masakra jakaś

    OdpowiedzUsuń
  13. o fuu!!!
    ja golę się sama dla siebie i nawet zimą nie odpuszczam, bo źle się z tym czuję
    brzydzi mnie widok zarośniętych damskich pach czy nóg - mam odruch wymiotny

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo spodobał mi się komentarz Twojego chłopaka hehe.
    Ja jednak jestem za goleniem:) Sama dbam o usuwanie zbędnego owłosienia chociaż zimą to czasami robię sobie wakacje;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ostatnio oglądałam jakiś PRLowski film i kobieta miała włosy pod pachami :) dziwny widok ale... Naturalny!!
    Tak już w nas zakorzeniono, że mamy się golic i w ogóle. A czy Wasi prychający faceci golą nogi? Nie mają pojęcia. Dla mnie depilacja to masakra,muszę wyrywać włoski z wąsika, brody, CAŁYCH nóg i w ogóle masakra!
    Ja popieram te kobiety. Mało kto rozumie, że jest to protest przeciwko narzuconm nam schematom i nieustannemu dążeniu do doskonalości.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja uważam, że posiadanie owłosienia gdziekolwiek jest po prostu niewygodne. ;) Nie powinno to oczywiście budzić obrzydzenia (!), mnie osobiście jest to wszystko jedno co kto woli i "jak się nosi". Ja sobie nie wyobrażam owłosienia pod pachami, to takie niepraktyczne, zwłaszcza latem, nie mówiąc już o okolicy bikini, gdzie wszystko drażni, drapie, no nie ma mowy o kilkutygodniowym braku depilacji. Co do włosków na nogach to nie mam na tym punkcie jakiejś specjalnej obsesji. Może to dlatego, że jestem blondynką i na dobrą sprawę zdarza mi się nie golić nóg przez miesiąc i nawet tego nie widać. :P
    Narzeczony, nawet jak mam tam jakieś włoski na łydkach, głaszcze mnie o nogach i się zachwyca "jakie gładziuuutkie", więc... :D Poza tym on też nie ma obsesji na tym punkcie (choć sam goli się bardzo często, pachy również, sam też jest blondynem i włoski ma bardzo jasne), mieszkając z nim czuję się bardzo swobodnie, nie muszę się chować ani niczego udawać, czy depilować na siłę jak jestem chora lub po prostu nie mam na to ochoty. :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Jest to wg mnie indywidualna sprawa, ale zakorzeniło się to tak mocno, że wątpię by się kiedyś zmieniło. Aczkolwiek ja np. w zimie potrafie mini futerko zapuścić, ale jest to spowodowane głównie tym, że mam trochę zimno w łazience, więc staram się jak najszybciej umyć :P Jednak latem wyjść z owłosionymi nogami czy pachami...nie potrafiłąbym.

    OdpowiedzUsuń
  19. W sumie to niech sie gola lub nie gola, to ich wybor i ich sprawa ;)
    Ja uwazam to za ohydne, kiedys nawet mi sie snilo w nocy, ze wyszlam na ulice z nie ogolonymi lydkami. I bardzo zle sie z tym czulam...

    OdpowiedzUsuń
  20. Mhm uważam, że to każdego indywidualna sprawa, ale osobiście jednak wolę depilować niż zapuszczać ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Mój TŻ raz mi powiedział - jak stwierdziłam, że ma łydek nie tykać, bo sa nieogolone - że wcale mu nie przeszkadzają włoski na nich i że on woli nawet, jak czuć coś pod palcami, bo wówczas wie, że w rękach ma żywą kobietę, a nie plastikową lalę :D I od tamtej pory za bardzo nie przywiązuję uwagi do golenia/nie golenia nóg. Wiadomo, jak idę już szerzej do ludzi, no to niestety z poczucia estetyki i dla własnego komfortu psychicznego golę nogi i pachy. I bikini. Chociaż tego nie cierpię...
    Jednak również jestem zdania, że kobieta, która pokazuje swoje ciało, nie powinna wyglądać pod tym względem niechlujnie. Osobiście nie wyobrażam sobie, by brunetka miała chodzić w bikini nieogolona. Co innego zaś blondynka, która włos z reguły ma o wiele delikatniejszy i jaśniejszy od pozostałych.

    Co do samej akcji... jak dla mnie mocno ona zaciąga akcjami feministek :P Bez urazy dla kogokolwiek, jednak to jest moje, małe, skromne zdanie...

    OdpowiedzUsuń
  22. samą idee akcji rozumiem i popieram, choć zamiast zapuszczania włosów pod pachami przez kobiety powinna skierowana być w przymusowe golenie pach przez mężczyzn :P

    OdpowiedzUsuń
  23. Mnie jakoś nie zachęcają wystające spod pach włosy. Nie wyobrażam sobie, żeby kobieta szła na imprezę czy bal, a co więcej na rozmowę o pracę, z nieogolonymi nogami, a przy tym założyć spódniczkę czy sukienkę do połowy ud. Według mnie powinno zostać tak, jak jest. Sama czułabym się niekomfortowo jeśli bym podniosła rękę, a tam dziki gąszcz :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Depilacja raczej nie jest w dzisiejszych czasach czymś, do czego zmusza się, robimy to na własne życzenie i dla własnego komfortu, ja lubię włosy jedynie na głowie :)
    Nie pisze się na taką akcję, to ona właśnie była by męczarnią, nie depilacja ;) Jak odrastają, to już wkurzają, a co dopiero z takim owłosieniem, i to jeszcze w takie upały... :) No ale jak ktoś lubi, to już jego/jej prywatna sprawa, każda musi mieć prawo wyboru, ja wybieram depilację :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Dla mnie obrzydliwe te fotki, a już nieogolone pachy u kobiety - wielkie fuuuuj! Kojarzy mi się to z czymś niechlujnym i brakiem higieny.

    Opinia chłopaka : ''obrzydliwe'' i ''brzydkie jak noc'' :D

    OdpowiedzUsuń
  26. Czytałam o tym ostatnio na jakiejś stronie .
    Mamy wybór golić się / nie golić , ale dla mnie ( i chyba nie tylko dla mnie ) wybór jest oczywisty . Czułabym się dziwnie z takimi " krzaczorami " :D
    I nie wyobrażam sobie wyjścia z domu z takimi nogami/pachami .

    OdpowiedzUsuń
  27. REAKCJA MOJEGO TŻ: "To najgłupsze i najbardziej obrzydzające co baby mogą wymyślić w imię feminizmu... Chyba nie chcesz się przyłączać do tej akcji??????????????????"
    MOJA: No niestety też nie bardzo do mnie to przemawia i tak jak napisałaś - jest to kontrowersyjna kampania, ale raczej mentalności społeczeństwa nie zmieni... Tak jak krzyczenie z transparentami przed studiem w którym usuwa się owłosienie nie zmusi właściciela do zamknięcia interesu :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Jako chora na PCO czuję się zniesmaczona i obrzydzona całą akcją. I bynajmniej to niczego w mojej głowie na lepsze nie zmienia. Feministki mnie czasem zwyczajnie załamują.

    OdpowiedzUsuń
  29. nie przemawia to do mnie. mi zdarza się delikatnie zapuścić, ale mam bardzo jasne i skąpe owłosienie. głównie włochy pod pachami są wstrętne. dziwne, gdyby to podobało się jakiemukolwiek facetowi.

    OdpowiedzUsuń
  30. Same zdjęcia mnie obrzydzają. "czuję się niekomfortowo, kiedy moje wydepilowane włoski odrastają, więc z potężnymi krzaczorami czułabym się po prostu strasznie" - mam dokładnie tak samo.

    OdpowiedzUsuń
  31. Ja uważam tak: chcesz, golisz się. Nie chcesz nie golisz. Ale nie pokazuj całemu światu swoich pach i nieogolonych nóg bo NIE każdy chce to oglądać ;P
    Sama czułabym się źle jakbym tego nie robiła, no ale każdy jest inny. Inicjatywa jak dla mnie jest dość dziwna, acz zrozumiała ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! To nie jest jakiś powód do dumy i każda nas po wyrzuceniu maszynki może poszczyć się taką "fryzurą", ale po co się tym chwalić??...

      Usuń
  32. Dla mnie jest to obrzydliwe. Te kobiety wyglądają mega dziwnie, niby ładne ale coś z nimi nie tak, wątpię żeby jakiś facet po zobaczeniu co one "chowają" pod ubraniem zdecydował się na bliższą znajomość chociażby kobieta była piękna.

    OdpowiedzUsuń
  33. O rany, ja bym nie mogła doprowadzić się do takiego stanu. Mam to samo, że jak widzę już bardzo delikatnie odrastanie włosków, to zaczynam się źle czuć, a co dopiero zapuścić sobie bardziej włosy. Nie przemawia to do mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  34. Niech każdy robi ze swoim ciałem co chce.... To jednak nie zmienia faktu, że ja sama czuję się już przy małych włoskach zaniedbana i nie podoba mi się ten stan rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
  35. Jeszcze 50 lat temu było to naturalne, dzisiaj jest nieestetyczne. W ciężkich czasach przyszło nam żyć ;)

    OdpowiedzUsuń
  36. Na tvn player oglądałam cykl programów o różnych kontrowersyjnych tematach dotyczących kobiet (niestety nie pamiętam i nie potrafię teraz znaleźć tytułu, prowadziła go blondynka ) i jednym z tematów była właśnie depilacja i ruch dziewczyn nie golących się. Były też wypowiedzi mężczyzn/chłopaków np. "Wolałbym mieć złamany palec u stopy, niż być z nieogoloną dziewczyną"...chyba nie było ani jednej wypowiedzi mężczyzn za niegoleniem i to było smutne.

    Ja sama myślę, że z jednej strony udział w takiej akcji dał by mi pewien większy poziom komfortu i wolności, wynikającą właśnie z wyboru, ale z drugiej raczej nie mam ochoty brać w niej udziału :) Golę nogi, ręce, pachy, bikini i nie wyobrażam sobie funkcjonować inaczej, ale tak się po prostu czuję lepiej i bardziej komfortowo. Nie mam jednak jakiegoś "fizia" na tym punkcie, nie panikuje jak mi coś odrasta ;)
    A mój Luby też nie ma jakiegoś ciśnienia, że zawsze wszystko musi być na gładko :)

    Myślę też, że Panie ze zdjęć wyglądają dla nas dziwnie, bo już od dzieciństwa jesteśmy tak "trenowani/programowani", kobieta ma być gładka, czysta, nienaganna...

    OdpowiedzUsuń
  37. OMG, straszne. obrzydliwe, tragiczne... ok, czasy się zmieniają, dla mnie powrót do naturalności jest zrozumiały, niektóre kobiety mają taką potrzebę, ale... no właśnie poczucie estetyki i higieny jest u większości z nas silniejsze, u mnie napewno!

    ps. Kasiula... no co Ty! miał być Sigma-post :P

    OdpowiedzUsuń
  38. Ja dla własnego komfortu się golę i nic tego nie zmieni :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Odstrasza mnie to ;/
    Estetyka i higiena przede wszystkim.

    OdpowiedzUsuń
  40. Fu fu fu! Wybór wyborem, ale jednak estetyka estetyką - myślę, że owłosione pachy nigdy nie staną się atrakcyjnie... Mój chłopak ma tak, że jak przez kilka dni nie ogolę nóg to on tego nawet nie widzi, ale nieogolone pachy, choćby takie "dwudniowe" go brzydzą :D Mnie też brzydzą, więc jednak z szacunku dla własnego poczucia estetyki wybieram golarkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  41. Ja nogi, pachy i okolice bikini golę, bo tak się czuję lepiej i pewniej przede wszystkim. Mam za to dosyć widoczne włoski na przedramionach, ale nie zamierzam się ich pozbywać, bo się do nich przyzwyczaiłam i nawet je lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  42. U mnie też to nie przejdzie...Chłopak to by tego nie zaakceptował a ja i tak lepiej czuje się gdy nie mam zarostu więc raczej się nie przyłącze:) Powodzenia w akcji tym co biorą udział! :)

    OdpowiedzUsuń
  43. O ile nogi mogła bym nie golić przez miesiąc to z pachami nie wyobrażam sobie takiej akcji.

    OdpowiedzUsuń
  44. Pokolenie MTV. Skoro włosy są niehigieniczne to gólcie też głowy. Naprawdę jest mi was żal, takie/cy podatni na to co mówią media. Tylko patrzeć jak ktoś powie, że paznokcie są niehigieniczne bo zbiera się pod nimi bród a wy zaraz zaczniecie je obcinać, baaa usuwać operacyjnie żeby już nigdy nie rosły.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę przyznać, że Twoje słowa skłoniły mnie do ponownego rozważenia tego tematu. To w sumie ciekawe zjawisko socjologiczne, jak media (czy w ogóle szerzej pojęta kultura, w jakiej żyjemy) wpływa na nasze postrzeganie tego, co w naszym ciele fajne, a co "fuj". Dziękuję za Twój głos w tej dyskusji - właśnie na taki komentarz czekałam- taki, który mnie samą zmusi do rozważań.

      Usuń

Dziękuję za każde słowo :*
Uprzejmie proszę o niereklamowanie swoich blogów.
Komentarze zawierające spam, obraźliwe uwagi itp będą przeze mnie usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...