Przyjemne z pożytecznym - masaż skalpu

51 Komentarzy
Witajcie kochani!

Kiedy czytacie tą notkę, ja prawdopodobnie jestem w Szczyrku. Na wszystkie maile, komentarze i pytania odpowiem dopiero po powrocie. Na czas wyjazdu moderacja komentarzy została wyłączona.

Jakiś czas temu pisałam Wam, że kupiłam w Biedronce masażer do skalpu. Niedawno znalazłam też instrukcję, w jaki sposób samodzielnie, bez masażera masować skalp. Pomyślałam, że napiszę Wam o korzyściach i metodach masażu skalpu :)

Źródło

Po co masować skalp?
1. Przede wszystkim masaż skóry głowy jest niesamowicie przyjemny - pomaga nam się rozluźnić, poprawia nastrój.
2. Pobudza mikrokrążenie krwi w skórze głowy, a co za tym idzie:
     - dotlenia cebulki i mieszki włosowe
     - poprawia wchłanianie kosmetyków (np. wcierek czy olejów)
3. Złuszcza martwy naskórek i wspomaga wypadanie martwych włosów, dzięki czemu skóra głowy jest lepiej oczyszczona.
4. Skutkiem punktu 2 i 3 jest to, co tygrysku lubią najbardziej - wzmocnienie włosów i przyspieszenie ich porostu.
5. Prawdopodobnie ma też korzystny wpływ na jędrność skóry na twarzy (piszę prawdopodobnie, ponieważ nie mam na to dowodów :P). Pamiętam, jak na wykładzie o masażu miotonizującym w ramach Kongresu LNE & SPA dr Sergey Shchurevich - założyciel własnej szkoły masażu Manualistic Aesthetics School - mówił o tym, że wszystkie mięśnie na naszej twarzy zaczepione są na czaszce, dlatego jeśli chcemy utrzymać je w dobrej formie (co przekłada się na jędrność skóry twarzy), musimy masować nie tylko twarz, ale i skórę głowy.

Źródło
A fe, ja mam coś takiego na głowie?! ;P


Jak masować skalp?
1. Palcami - masaż możemy wykonywać suchymi palcami lub zmoczyć je w olejku, hydrolacie lub wcierce. Ja znalazłam ciekawą moim zdaniem instrukcję masażu skalpu w katalogu kosmetyków Rene Furterer

Źródło: katalog Rene Furterer, edycja styczeń 2012

2. Masażerem - taki masażer możemy kupić w wielu sklepach (np. "Wszystko po 4zł"). Ja mój kupiłam w Biedronce za 9,90zł (był w zestawie z suplementem diety na skórę włosy i paznokcie). Masaż takim przyrządem jest jeszcze przyjemniejszy niż wykonywany palcami.



Podstawowe zasady masażu skalpu:
1. Delikatność
2. Czas trwania 5-10 minut
3. Systematyczność - masujemy codziennie
4. Nie masujemy skóry podrażnionej, łojotokowej lub gdy zauważymy, że masaż źle wpływa na kondycję włosów (zwiększone wypadanie włosów po rozpoczęciu masowania może być spowodowane "oczyszczaniem" się skalpu z martwych włosów - spróbujcie się tym nie zrażać. Jednak jeśli zwiększone wypadanie utrzymuje się, konieczne jest zaprzestanie masowania).

Źródło

Masujecie skórę głowy czy też pomijacie ten krok w pielęgnacji?
Ja zaczęłam masować od niedawna - robię to codziennie wieczorem po aplikacji wcierki. Zobaczymy, jakie będą efekty :)


Podone posty:

51 komentarzy:

  1. Gdy chodzę do fryzjera zawsze zapisuję się do tej samej dziewczyny. POdczas mycia głowy robi cudowny maszarz, relaksujący, jeszcze nikt mnie tak nie zadowolił, nie śpieszy się. Wmasowuje szampon. Nie papla bez sensu, tylko masuje, dlatego tak tak często zaglądam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooooo, taka fryzjerka to skarb! :) Ja niestety jeszcze nikogo takiego nie znalazłam :/

      Usuń
  2. Ja uwielbiam masaż, ale jednak najlepiej, gdy ktoś nam go robi...Może zakup takiego pajączka to niezły pomysł, chyba się za nim rozejrzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taaaaak! Chociaż takim pajączkiem też może Cię ktoś masować :)

      Usuń
  3. No to czekamy na efekty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, ja też czekam :D Oby tylko efekty były warte tego czekania...

      Usuń
  4. Ten masażer jest świetny! Prawdziwy odlot przy masażu :) Chociaż najczęściej i tak korzystam ze swoich dłoni!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. lpeszy niż orgazm - posiadam :D! no dobra - porównywalny :D

      Usuń
    2. haha! :D takie porównania mogą NAPRAWDĘ zachęcić potencjalną klientkę masażera :D :D

      Usuń
    3. To prawda! xD Sama chciałam o tym napisać, ale obawiałam się, żeby nie zgorszyć ewentualną niepełnoletnią młodzież (chociaż nie wiem, czy w dzisiejszych czasach młodzież może się zgorszyć czytając o orgazmie wywołanym przez masażer do skóry głowy xD).

      Usuń
  5. Ciekawa jestem efektów. Ja zapominam albo po prostu brakuje czasu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie masaż tym masażerem jest tak przyjemny, że odkąd go mam, zawsze pamiętam, by wygospodarować te 5-10 minut wieczorkiem na masaż ;)

      Usuń
  6. też mam taki przyrząd i masuję sobie nim głowę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. masuję :) podczas wcierkowania tak jak Ty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jak wrażenia? Efekty jakieś się pojawiły? :)

      Usuń
  8. Świetny post!

    Masuję podobnie, jednak nie codziennie- robię to przy wcierkach i olejowaniu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja miałam w planach masować przy olejowaniu, ale nie chciało mi się potem myć tego masażera ;P Więc przy olejowaniu masuję tylko palcami.

      Usuń
  9. Ja nakładam na skórę głowy Jantar i masuję masażerem przez kilka minut. Mam nadzieję, że przyniesie to jakieś pozytywne efekty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja robię ostatnio dokładnie tak samo :) Zobaczymy, jak się spisze ta metoda.

      Usuń
  10. Odpowiedzi
    1. Ja też - taka prosta konstrukcja, a ile przyjemności daje :D

      Usuń
  11. Ten masażer jest teraz do zgarnięcia jako gratis przy zamówieniu maski Bioetika na all u użytkownika "barbers" ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. jeszcze nie masowałam nigdy głowy... może warto zacząć ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojjjj, warto! Raz spróbujesz takiego masażu i nie możesz przestać :D

      Usuń
  13. Jeszcze nigdy nie masowałam :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj koniecznie - zobaczysz, jakie to przyjemne :)

      Usuń
  14. Bardzo lubię masaż przy myciu, u fryzjera, ale sama jeszcze nie próbowałam tego robić ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedy ja sama robię sobie masaż przy myciu, nie odczuwam żadnej przyjemności. Ale kiedy robi mi to na przykład fryzjerka, jest cudownie :D

      Usuń
  15. Aktualnie nic nie wcieram, wiec nie masuję, a masażer udało mi się dorwać 2 dni temu, właśnie w Biedronce :)

    OdpowiedzUsuń
  16. U mnie masażer+ Jantar czynią cuda. 3 cm w miesiąc! Niespotykane :D
    Na początku masowanie masażerem to na prawdę ciekawe uczucie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O wow, rzeczywiście! Dla takich efektów warto się pomęczyć z wcierkami i masażerem :)

      Usuń
  17. taki masażer mam, w zasadzie już chyba drugi czy trzeci, bo poprzednie się poniszczyły, odgięły...obecny też plącze włosy i nie nadaje się za bardzo. Zapewne taki masaż poprawia ukrwienie itd ale też przyspiesza przetłuszczanie włosów, co u mnie jest uciążliwe. Toteż na razie poprzestaję na wcierce po myciu włosów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wcierkę i masaż zawsze serwuję sobie na noc, a rano myję włosy, więc pewnie dlatego nie zauważyłam, by masaż przyspieszał u mnie wydzielanie sebum :)

      Usuń
  18. Kurczę ja o tych masażerach tyle dobrego słyszałam, praktycznie na każdym blogu, gdzie coś o nich jest, to zawsze pozytywnie. A ja dostaję takiej śmiechawy od tego masowania, że nie daję rady :p łaskocze mnie w głowę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojjjj, to zabawne ;) Nie znałam jeszcze nikogo, kto miałby łaskotki na głowie :D

      Usuń
  19. ja uwielbiam masaże ale jak ktoś go wykonuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. gadżet dla mnie i dla mojego kota haha

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój pies niestety nie polubił tego masażera :P

      Usuń
  21. A można taki masaż wykonywać po prostu podczas mycia włosów?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że można :) Nawet trzeba, żeby dobrze rozprowadzić szampon czy odżywkę.

      Usuń
  22. oo zachęciłyście mnie dziewczyny do kupienia takiego masażera :D brzmi super, muszę go gdzieś poszukać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zosiu, koniecznie! Zobaczysz, jak przyjemny może być taki masaż :)

      Usuń
  23. masaż plus wcierka do włosów działają cuda

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo :*
Uprzejmie proszę o niereklamowanie swoich blogów.
Komentarze zawierające spam, obraźliwe uwagi itp będą przeze mnie usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...