Słodkości na ostro, czyli peelingi Farmona Sweet Secret

78 Komentarzy
Witajcie kochani!

Pogoda dzisiaj znowu leci w kulki - wczoraj narobiła mi nadziei, że wreszcie nadejdzie wiosna, a dziś znowu śnieg... Co prawda od razu się stopił, ale jednak widok białego puchu za oknem skutecznie popsuł mi nastrój.

Aby poprawić sobie (i być może także Wam) nastrój, przygotowałam recenzję porównawczą dwóch peelingów, których zapach sprawia, że zapominam o paskudnej pogodzie, o całym świecie, i czuję się po prostu szczęśliwa. Producent chyba władował do tych kosmetyków jakieś hormony szczęścia ;)
A mowa o:
- Farmona – Sweet Secret – Szarlotkowy peeling do mycia ciała
- Farmona – Sweet Secret – Orzechowy scrub do mycia ciała


Zaczniemy od szarlotki z bitą śmietaną i cynamonem – mniam!


Opakowanie: peeling zamknięty jest w plastikowej butelce „z klapką”. Obawiałam się, czy to dobre rozwiązanie, jednak okazało się, że kosmetyk ma na tyle rzadką konsystencję, że bez większych problemów wypływał z opakowania. Jednocześnie pozwalało to zachować higienę. Niestety butelka jest nieprzezroczysta.


Stosowanie:
+ Drobinki peelingujące – są małe, ale bardzo ostre. Świetnie zdzierają martwy naskórek, jednocześnie nie powodując podrażnień (przynajmniej u mnie). Są to drobinki sztuczne. Ich ilość jest optymalna.
+ Konsystencja – niezbyt gęsta, żelowa, ale nie utrudnia aplikacji, nie spływa.

Peelingujące właściwości mają te małe, ledwo widoczne żółte drobinki, przypominające trochę pokruszone na drobno płatki kukurydziane ;)

+ Pienienie się – peeling ma właściwości myjące, na skórze tworzy delikatną, kremową pianę. Nie pieni się jakoś mega obficie, ale wystarczająco.
+ Zapach – zdecydowanie na plus! Peeling pachnie jak świeżo upieczona szarlotka domowej roboty- słodko, ale nie przesadnie. Ja uwielbiam takie wonie.
+ Wydajność – peeling jest bardzo wydajny, wystarcza na kilkanaście do 20 aplikacji.

Efekty:
Producent sugeruje codzienne stosowanie peelingu. Dla mnie byłoby to niewskazane- peeling jest dość mocny, drobinki są niewielkie, ale bardzo ostre, dlatego moim zdaniem w zupełności wystarczą 2-3 aplikacje tygodniowo.
Ja jestem zachwycona efektem działania peelingu szarlotkowego. Genialnie peelinguje skórę, pozostawiając ją gładką i miękką. Pobudza mikrokrążenie w skórze, dzięki czemu balsam czy masło nałożone po kąpieli lepiej i głębiej się wchłania. Poza tym nie podrażnia, nie uczula. Lubię go też za właściwości myjące- dzięki temu przed peelingiem nie muszę stosować żelu pod prysznic.


Skład: jest taki sobie – na drugim miejscu mamy SLES- silny środek myjący, który w większych ilościach i przy dłuższym stosowaniu może powodować podrażnienia. Poza tym w pierwszej połowie składu substancje zapachowe. Plus za brak parabenów i za naturalne wyciągi – z jabłka, proteiny mleka, olejek cynamonowy, puder z nasion jojoba, pantenol.

INCI: Aqua (Water), Sodium Laureth Sulfate, Acrylates Copolymer, Cocamidopropyl Betaine, Glycerin, Polyethylene, Polyurethane, Parfum (Fragrance), Polysorbate 20, Simmondsia Chinensis (Jojoba) Seed Powder, Propylene Glycol, Pyrus Malus (Apple) Fruit Extract, Hydrolyzed Milk Protein, Lactose, Panthenol, Inulin, Cinnamomum Zeylanicum (Cinnamon) Bark Oil, Styrene/Acrylates Copolymer, Sodium Chloride, Sodium Hydroxide, Disodium EDTA, DMDM Hydantoin, Methylchloroisothiazolinone, Methylisothiazolinone, Caramel Colour E150d, Cinnamal.


Cena: ok. 13 zł za 250ml




Kiedy opisałam Wam już smakowitą szarlotkę, możemy przejść do kolejnego deseru. Bez obaw o kalorie! Przed Wami Muffinki orzechowe z karmelem.


Opakowanie: Ten peeling dostajemy w plastikowym słoiczku. Opakowanie jest wygodne i praktyczne, ale niezbyt higieniczne – nabieramy peeling mokrymi dłońmi, na których mogą znajdować się również pozostałości innych kosmetyków... Ale bez przesady, pompki air-less w przypadku peelingu nie wymagam :P


Stosowanie:
+/- Drobinki peelingujące – producent użył dokładnie tych samych drobinek, jakie mamy w peelingu szarlotkowym. Również są małe, ostre, sztuczne, ale skuteczne. Jest ich odpowiednia ilość, ale mam wrażenie, że przez inną, bardziej kremową konsystencję peelingu, nie mają już takiej mocy jak w przypadku peelingu szarlotkowego. Mam wrażenie, że nieco bardziej ślizgają się po skórze. Mimo to są jak najbardziej ok, dają oczekiwany efekt.
+ Konsystencja – bardzo rzadka, ale nie na tyle, by spływała nam z dłoni. Peeling jest kremowy, jak rozrzadzony balsam do ciała.


- Pienienie się – ten peeling teoretycznie również powinien być myjący (przynajmniej tak zapowiada producent), jednak nie wytwarza piany i nie daje uczucia czystości. Trzeba stosować go po użyciu żelu pod prysznic czy mydła.
+ Zapach – om nom nom! Kiedy otworzyłam opakowanie peelingu, zakochałam się po pierwszym niuchnięciu. Peeling pachnie mega słodko, orzechowo, przepysznie! Ja jestem ogromną fanką tego zapachu. Lubię go nawet bardziej niż szarlotkowy.
+ Wydajność – peeling jest wydajny, starcza na kilkanaście aplikacji.


Efekty:
Bardzo dobrze peelinguje, pozostawia skórę gładką i miękką, pobudza mikrokrążenie. Mam jednak wrażenie, że jest odrobinę delikatniejszy niż szarlotkowy.
Nie jest to peeling myjący, nie ma też jakiś wybitnych właściwości nawilżających. Po jego użyciu skóra jest nieco bardziej nawilżona niż gdybyśmy tylko umyli się żelem czy mydłem, ale i tak wymaga dodatkowego nawilżenia balsamem.
Nie podrażnia, nie uczula, ale niestety u mnie przyczynia się do zapychania- to pewnie wina parafiny na początku składu.


Skład: przeciętny. Na minus zaliczam parafinę na trzecim miejscu, silikony na początku składu oraz parabeny. Na plus- substancje zapachowe na końcu, w połowie składu naturalne ekstrakty (nie za wiele, ale są)- olej makadamia, wosk.

INCI: Ethylhexyl Stearate, Polyurethane, Paraffinum Liquidum (Mineral Oil), Glyceryl Stearate Citrate, Cetearyl Alcohol, Cyclopenthasiloxane, Cyclohexasiloxane, Glyceryl Stearate, Glycerin, Cocamidopropyl Betaine, Macadamia Ternifolia Seed Oil, Macadamia Ternifolia Shell Powder, Cera Alba (Beeswax),Caramel Colour E150d, Acrylates/C10-30 Alkyl Acrylate Crosspolymer, Phenoxyethanol, Methylparaben, Ethylparaben, Disodium EDTA, Xanthan Gum, Sodium Hydroxide, 2-Bromo-2-Nitropropane-1,3-Diol, Parfum (Fragrance), BHA


Cena: ok. 12-13 zł za 225ml


Dostępność: większe i mniejsze drogerie (podobno trudno znaleźć w sklepach te kosmetyki – przyznam, że ja nigdy nie szukałam ich na półkach, a nawet gdyby, to wydaje mi się, że Kraków ma stosunkowo dobre zaopatrzenie w kosmetyki Farmony, więc nie mam odniesienia do innych miast.); online (http://sklep.farmona.pl/)

Ocena – SZARLOTKA: 6-/6 (Obniżam punkty za mocny detergent w składzie, ale tak naprawdę nie wpływa to na moją ogromną sympatię do tego kosmetyku. Kiedyś stosowała go też moja siostra i powiedziała mi, że to jej ulubiony peeling. Ja chyba podpiszę się pod jej słowami! Dla mnie idealny!)

Ocena – ORZECHOWE MUFFINY: 4/6 (Dobrze peelinguje, nie podrażnia, cudownie pachnie, jest niedrogi. Minus za średni skład i za zapychanie. Przyczepię się również do tego, że nie jest to peeling myjący, choć producent tak go określa.)



Podsumowując- Farmona robi bardzo fajne peelingi! Choć drobinki peelingujące nie są naturalne, są jednak bardzo skuteczne. A zapachy bardzo umilają peelingowy rytuał.
Jak słusznie zauważyła jedna z Czytelniczek- Farmona promuje się jako "Laboratorium Kosmetyków Naturalnych", choć te peelingi nie spełniają wymogów kosmetyków naturalnych czy organicznych. Dlatego zaznaczam, że te kosmetyki do naturalnych nie należą, choć nie zmienia to mojej sympatii do nich.

Czujecie się zachęceni do wypróbowania takich słodkich peelingów? ;)
Jeśli tak, zapraszam na moje rozdanie, gdzie do wygrania między innymi peeling szarlotkowy i szarlotkowe masło z Farmony:

Kliknij w banner



 Dziękuję firmie Farmona za udostępnienie kosmetyków do testów.
Jednocześnie zaznaczam, że fakt otrzymania kosmetyków za darmo nie wpłynął na moją ocenę.



Podone posty:

78 komentarzy:

  1. Nie używam ich, ale lubię takie smakowite zapachy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też- po takim peelingu już nie mam ochoty na jedzenie słodyczy :D

      Usuń
  2. Hmm, a ja mam wrazenie ze ten orzechowy jest bardzije ostry wlasnie przez to ze jest kremowy, a nie pieni sie :D Aczkowiek szarlotkowy wygrywa jeżeli chodzi o zapach <3 chcoc opakowanie mnie wkurza :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurcze, to ja właśnie na odwrót xD Bardziej podoba mi się zapach orzechowego, ale wydaje mi się nieco słabszy :D

      Usuń
  3. Ten w butelce na pewno wypróbuję :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hikki, ciekawa jestem, czy spodoba Ci się równie mocno jak i mi :)

      Usuń
  4. Bardzo podobały mi się zapachy ich produktów, ale te ich peelingi są zbyt słabe ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łooo, to Ty potrzebujesz naprawdę mocnego ścierania :) Dla mnie te peelingi to max możliwości- pod koniec peelingowania całego ciała mam już obolałe dłonie xD

      Usuń
  5. ale "pyszne" kosmetyki, żadnego z nich nie miałam jeszcze okazji używać... ja dzisiaj też się przestraszyłam jak rano śnieg sypał, na szczęście teraz już pogoda się troszkę poprawiła... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też już nie sypie, ale jest szaro, ponuro... Taka jesienna pogoda :(

      Usuń
  6. Oba bym chciała mieć :) Peelingi uwielbiam :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Odpowiedzi
    1. Paradoxa, a gdybyś wiedziała, jak pachną, mmmmmmmmmmm :)

      Usuń
  8. Cudne są e produkty ja otrzymałam wersję z migdałami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, też musi pięknie pachnieć :) Ja uwielbiam migdały :)

      Usuń
  9. Zdecydowanie mój ulubiony zapach :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pierwszy raz spotykam "orzecha" z tej serii, musi być boski...jak wszystkie pozostałe smaki;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Orzech to chyba jakaś nowość, jest w sprzedaży dopiero od niedawna (tak jak piernik) :)

      Usuń
  11. Aż ślinka leci! Każda to poleca a ja jeszcze nie wypróbowałam! Tak nie może być:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Paula, zapraszam w takim razie na moje rozdanie, może uda Ci się wygrać, a tam właśnie między innymi szarlotkowa seria Farmony :) Pyszniutka!

      Usuń
  12. a w Krakowie nie ma śniegu dziś :D
    jakoś nie lubię w kosmetykach takich "jedzeniowych" zapachów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze rano był, ale na szczęście już się zmył ;) a raczej rozpuścił :P

      Usuń
  13. Nie używałam... Ale muszą pyyysznie pachnieć;)

    OdpowiedzUsuń
  14. U mnie dzisiaj też śnieżyło, na szczęście krótko ;)
    Co do peelingów, to ta szarlotka jest taka smakowita :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I bardzo fajnie działa, co mnie zdziwiło, bo myślałam, że wolę peelingi z naturalnymi drobinkami ;)

      Usuń
  15. Zapowiadają się obiecująco :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są obiecujące i w większości te obietnice spełniają :)

      Usuń
  16. Ale "smakowite nazwy" :)) Aż nabrałam ochoty na słodycze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwierz mi, że wystarczy kąpiel z użyciem takich kosmetyków i jesteś już tak zasłodzona, że nie masz ochoty jeść nic słodkiego ;)

      Usuń
  17. łał uwielbiam te kosmetyki ! teraz mam krem do rąk kokosowo-bananowy
    http://to-co-daje-szczescie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta seria kokosowo-bananowa mnie kusi- zapach mógłby mi się spodobać :)

      Usuń
  18. musze wyprobowac ten orzechowy peeling !

    OdpowiedzUsuń
  19. Oj ten orzechowy to bym chciała :D ale na szarlotkę bym się w życiu nie zdecydowała bo po prostu nie lubię tego ciasta ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, jak można nie lubisz szarlotki?! To taka pychota :D

      Usuń
  20. Ta wersja szarlotkowa jak dla mnie jest za słodka i za cynamonowa:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak? Oj, to szkoda- mi bardzo odpowiada :) Moim zdaniem orzechowa jest słodsza, więc też mogłaby nie przypaść Ci do gustu ;)

      Usuń
  21. Nie lubię się z kosmetykami Farmony, przyznaję.
    Jednak, nie ukrywam, że bardzo kusi mnie ta szarlotkowa seria.
    Zwłaszcza masełko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anetko, moim zdaniem szarlotkowa seria jest świetna- może zmieniłaby Twój stosunek do Farmony :)

      Usuń
  22. Te mnie nie kuszą, ale masło już tak! Tylko czy ten zapach się nie przejada z czasem?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie potrafię tego określić, bo zużyłam tylko jedno opakowanie do tej pory. Lubię zmieniać kosmetyki pielęgnacyjne :)

      Usuń
  23. jak skończę obecne peelingi migdałowy i czekolada-kokos z Perfecty, to skuszę się na szarlotkę z przyjemnością :)

    OdpowiedzUsuń
  24. u mnie identyczna pogoda, niestety...aż się boję jutro rano spoglądać za okno ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam tak samo- boję się, że znowu zobaczę śnieg ;)

      Usuń
  25. Te zapachy zawsze wywołują we mnie ślinotok, ale potem czytam o właściwościach i wszystkie wątpliwości się rozwiewają, to nie są produkty dla mnie i mojej problemowej skóry ;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, współczuję :( Faktem jest, że seria Sweet Secret może skórze bardzo wrażliwej nie służyć, więc lepiej nie próbować.

      Usuń
  26. ten peeling cały czas u mnie czeka w kolejce.

    OdpowiedzUsuń
  27. Aaaaa chcę chcę chcę! Narobiłas mi smaka :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Luthienn, przykro mi- już taka ze mnie kusicielka kosmetyczna ;)

      Usuń
  28. co ja bym dała za wypróbowanie tego ło matko <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ellly, nic trudnego- masz szansę, zgłaszając się do mojego rozdania ;)

      Usuń
  29. ten karmelowy musiałabym powąchać bo często jeśli chodzi o zapachy to Farmona jest dl mnie zbyt męcząca,intensywna ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marilyn, obawiam się, że ten zapach mógłby Ci się nie spodobać- jest intensywny i słodki. Szarlotka mniej męcząca moim zdaniem :)

      Usuń
  30. mimo, ze orzech wypada slabiej niz szarlotka to ja wolałabym orzech :) za zapach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi również bardziej odpowiada zapach tego orzechowego :D Gdyby nie ta parafina w składzie... :(

      Usuń
  31. Uwielbiam obydwa, choć szarlotkowy lubię może ciut bardziej ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja chyba też- lepiej mi się go stosowało. Ale bardziej podoba mi się zapach orzechowego ;)

      Usuń
  32. Mmmmm.... Pyszna szarlotka :D ciekawe, czy pachnie jak ta u mojej babci :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fabryczna, myślę, że babcinej szarlotki nic nie pobije ;)

      Usuń
  33. ja orzechowego jeszcze nie otwierałam i ciekawiło mnie jaki jest w środku więc dzięki za foto! a mam taką strrrrrraszną ochotę go powąchac!!! :D peeling szarlotkowy pachnie bosko ale mnie podrażniają te drobinki :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Orzechowy ma niezbyt apetyczny wygląd :P Ale pachnie obłędnie ;) Cierpliwości! :D

      Usuń
  34. taką miałam na nie ochotę (zwłaszcza szarlotkę, bo lubię mocne zdzieraki), ale nigdzie ich stacjonarnie nie widziałam :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie ludzie narzekają na ich dostępność :/ Ja na szczęście nie mam z tym problemu- może dlatego, że to krakowska firma :) Cocaron, gdybyś kiedyś była w Krakowie, wstąp do drogerii Firlit- tam mają chyba pełną ofertę Farmony :)

      Usuń
  35. mnie nie musisz namawiać! spróbowałam i chcę więcej! :P

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo :*
Uprzejmie proszę o niereklamowanie swoich blogów.
Komentarze zawierające spam, obraźliwe uwagi itp będą przeze mnie usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...