Domowe kosmetyki: Miód

10 Komentarzy
Witam wszystkich czytaczy w niedzielne leniwe popołudnie :)
Postanowiłam zapoczątkować na blogu serię notek o tradycyjnych, domowych sposobach pielęgnacji przy pomocy różnych składników dostępnych prawie w każdym domu.
Na pierwszy ogień idzie MIÓD. Dlaczego akurat miodek? Parę dni temu mój tata kupił dwa 10kg wiadra miodu- mniszkowego i malinowego. Ja złapałam fazę na gorącą herbatę z miodem i przypomniałam sobie o tym, co robiłam parę lat temu, kiedy dokuczały mi spierzchnięte i pękające usta. Zaraz podzielę się z Wami moimi przepisami na miodowe kosmetyki.
 
Po lewej stronie: patoka (płynny miód) malinowy, po prawej stronie: krupiec (skrystalizowany miód) nawłociowy


Najpierw troszkę teorii.
Miód to przetworzony przez pszczoły pyłek kwiatowy (miód nektarowy) lub wydzielina na liściach roślin iglastych (miód spadziowy). Zawiera cukry proste, które bardzo szybko wchłaniają się z przewodu pokarmowego do krwi, toteż spożywanie miodu zapewnia szybki przyrost energii. Miód ma działanie detoksykujące na cały organizm. Pozytywne właściwości miodu można by wymieniać przez godzinę, dlatego ja wymienię Wam tylko te, które wpływają korzystnie na nasz wygląd zewnętrzny.
Miód ma działanie antybakteryjne, łagodzące, przeciwzapalne i oczyszczające. Z własnego doświadczenia powiem również, że doskonale nawilża skórę. Dlatego też stosowanie naturalnych kosmetyków z prawdziwym miodem jest korzystne dla skóry- zwłaszcza zimą, kiedy suche powietrze i mróz bardzo wysuszają skórę.
Poniżej kilka przepisów na sprawdzone przeze mnie miodowe domowe kosmetyki:
  1. Miodowy peeling z migdałami
    Przepis na ten peeling pochodzi z bloga Taniki. Nie będę zdradzać szczegółów jego wykonania, powiem tylko, że jest cudowny. Przepis i fotkę znajdziecie TUTAJ- BLOG TANIKI
    Zastosowanie: Peeling nadaje się do ciała i do twarzy- wielkość drobinek peelingujących zależy od tego, jak drobno posiekamy migdały. Jeśli chcemy mieć delikatny peeling do twarzy, wystarczy po prostu drobniej posiekać migdały.
    Efekt: Skóra jest wygładzona, nawilżona, ale mniej tłusta niż w przypadku peelingu cukrowego z oliwą z przepisu, który podaję niżej.
  2. Ekstremalnie miodowa maska
    Składniki: miód, miód i jeszcze raz miód (najlepiej, żeby nie był taki całkiem płynny ale i nie za bardzo scukrzony. Jeśli będzie za twardy, nie rozsmarujemy go równomiernie. Jeśli będzie zbyt płynny, może spływać)
    Wykonanie: miód rozsmarowujemy na wargach lub dłoniach. Na wargi nakładamy miód palcem, na dłonie nabieramy trochę miodu i pocieramy jedną dłonią o drugą tak jakbyśmy rozsmarowywali krem. Czekamy 10-15 i zmywamy lub zlizujemy maseczkę ;)
    Zastosowanie: Ja nakładam tą maskę tylko na wargi i dłonie. Ale wiele lat temu czytałam o tym, że taką maseczkę stosowały kobiety już w średniowieczu. Smarowały swoje ciało miodem, by było ono słodkie i kuszące dla mężczyzn. Dlatego jeśli w literaturze znajdziecie opis słodkiego kobiecego ciała, możecie potraktować to dosłownie ;)
    Efekt: Taka maseczka nawilża nawet ekstremalnie przesuszoną skórę. Pozostawia ją gładką, nawilżoną i złagodzoną. I rzeczywiście słodką ;)
  3. Miodowo- oliwkowy peeling cukrowy
    Składniki: 4 łyżki oliwy z oliwek, 2 łyżki miodu, pół szklanki cukru
    Wykonanie: Miód mieszamy dokładnie z oliwą, dodajemy cukier - mieszamy. Jeśli konsystencja jest zbyt gęsta, można dodać trochę miodu i oliwy.
    Zastosowanie: Ja peelinguję nim twarz (masuję skórę delikatnie, by drobinki cukru jej nie podrażniły) oraz całe ciało.
    Efekt: Silnie złuszcza, ale nie podrażnia skóry. Pozostawia ją nawilżoną i złagodzoną. U mnie wyszedł troszkę gęsty, ale nie jest to jakiś wielki problem
Peeling domowej roboty, trzymam go w opakowaniu po soli do kąpieli ;)




I to by było na tyle miodowych słodkości. Pozdrawiam Was ciepło w ten mroźny dzień i życzę wszystkim udanego początku tygodnia!


Podone posty:

10 komentarzy:

  1. Bardzo fajna notka Kasiu! Miód faktycznie jest zbawiennym i naturalnym produktem pielęgnacyjnym, jak i doskonałym na dolegliwości zdrowotne - uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję bardzo za miłe słowa i przede wszystkim za pozwolenie na wspomnienie o Twoim peelingu w notce :)

    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. warto wypróbować ten pomysł z peelingiem:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam blogerkę! :D Wzięłaś już udział w moim konkursie z Dash44? Jeśli nie, to do jutra do północy możesz to zrobić. http://raroika.blogspot.com/2012/01/konkurs-raroika.html :)

    OdpowiedzUsuń
  5. fajne przepisy na miodowe kosmetyki. :) lubię takie domowe sposoby na poprawę kondycji skóry czy włosów. :)

    jeśli masz chęć to zapraszam do mnie na konkurs. :)
    http://my-love-cosmetics.blogspot.com/2012/01/konkurs-u-onelove-z-okazji-300.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajne pomysły, będę musiała wypróbować te peelingi! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam miód, pomaga mi w walce z przeziębieniem i gdy ograniczam się ze słodyczami. Zaciekawił mnie ten peeling - ile on może stać? Wiem, że miód jest chyba jedynym środkiem spożywczym, który się nie psuje, ale jak w kontakcie z cukrem i oliwą? I myślisz, że każdy rodzaj miodu się nadaje? W sensie o ile konsystencja pozwoli, bo z moim rzepakowym byłoby raczej ciężko. Swoją drogą właśnie mi się to naturalne złoto kończy i ciekawa jestem, czy znajdę gdzieś w Anglii taki miód z prawdziwego zdarzenia, czyli na jakimś ryneczku, może coś na eBay poszukam, bo do tych sklepowych nie mam do końca przekonania.

    OdpowiedzUsuń
  8. U mnie słoik miodu wytrzymuje maksymalnie tydzień, mimo że nie używałam go jeszcze w wersji kosmetycznej! :D
    Zapraszam na mojego bloga, ja już Twój obserwuję, może także będziesz chciała :)

    modelkanacodzien.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo :*
Uprzejmie proszę o niereklamowanie swoich blogów.
Komentarze zawierające spam, obraźliwe uwagi itp będą przeze mnie usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...