Piękny Początek Tygodnia 22 - filozoficznie

16 Komentarzy
Na dzisiaj mam dla Was cytat, z którym... nie wiem, czy się zgodzić, czy też nie...


 

Z jednej strony - gdyby coś nie było piękne, nie mogłoby nam się podobać, bo skąd wiedzielibyśmy, że właśnie to coś/ ten ktoś godny jest podziwu? Z drugiej jednak - jeśli coś by nam się nie podobało, nie mogłoby być piękne, bo czy może być piękno, którego nikt nie chce podziwiać?
Eh, to chyba zbyt filozoficzne rozważania jak na wakacyjny czas (jakby ktoś nie wiedział, jestem aktualnie na wakacjach :P).

Decyzję pozostawiam Wam - zgadzacie się ze św. Augustynem, czy jednak nie do końca?




Podone posty:

16 komentarzy:

  1. ależ zagmatwane..:) Jest piękne, dlatego mi się podoba :D:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oczywiście, że się podoba o jest piękne!

    OdpowiedzUsuń
  3. Zależy co dla kogo jest piękne? Nam może się coś podobać i możemy twierdzić, że to jest piękne a ktoś inny powie że nie. Więc wszystko zależy od nas jak definiujemy piękno.

    OdpowiedzUsuń
  4. zbyt ciężkie przemyślenie hehhe :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Zgadzam się z animru zbyt ciężkie na takie jesienne popołudnie ;/
    Pogoda tragiczna.

    OdpowiedzUsuń
  6. Kwestia indywidualna, jak zawsze ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Chyba tak jest, bo czy to nieprawda, że piękno kojarzymy też z dobrem? A czasem jest przecież zupełnie inaczej.. Pozdrawiam i zostaję Twoją czytelniczką :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak się poryłam :D ^^
    Ale ja się z nim zgadam po dłuższej gmatwaninie :)
    pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  9. w sumie nie wiem ;)
    ale chyba raczej się zgadzam ;p

    OdpowiedzUsuń
  10. To prawda - nie można się z tym nie zgodzić :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Niekiedy podoba nam się wtedy, gdy ktoś pokaże nam na czym to piękno polega bądź w czym tkwi- i wtedy słuszność miałoby stwierdzenie,że coś jest piękne bo nam się podoba:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Yyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy..........:D

    OdpowiedzUsuń
  13. Haha, aż mi się przypomniały zajęcia z filozofii i to jak czasami nasz profesor nas zabijał równie dziwnymi zagwozdkami ;-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zdecydowanie coś jest piękne, kiedy się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  15. A czy nie jest tak, że nie ma jednej definicji piękna? Coś jest piękne dla nas, bo nam się podoba. Nie zgadzam się zatem, że cos nam się podoba, bo jest piekne. Każdy inywidualnie definiuje piękno ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Błagam... Nie każ mi o tym myśleć. Miałam to na zajęciach, pojęcie piękna przez wieki było rozumiane inaczej i ja osobiście uważam, że piękno dla każdego jest czymś innym więc jeżeli Ty uważasz że coś jest piękne, to wcale nie będzie piękne dla mnie.
    Był taki jeden filozof... nie przypomne sobie. św Łukasz? Nie pamiętam, w każdym razie on mówił że nie ma czegoś co nie jest piękne. Bo Wszystko jest piękne z racji tego, że piękno jest w każdej rzeczy np. ktoś ogólnie jest brzydki ale ma piękne oczy, no więc jest piękny... ;P

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo :*
Uprzejmie proszę o niereklamowanie swoich blogów.
Komentarze zawierające spam, obraźliwe uwagi itp będą przeze mnie usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...