Piękny Początek Tygodnia 6 - Dove Real Beauty Sketches

30 Komentarzy
Witajcie!

Kiedy będziecie czytać tę notkę, ja będę już prawdopodobnie u celu podróży- w Szczyrku. Notka pojawi się automatycznie. Na czas wyjazdu wyłączam moderację, żebyście nie musieli czekać na opublikowanie tego, co napiszecie.

Dziś kolejny poniedziałek - nie mogło więc zabraknąć posta z serii Piękny Początek Tygodnia. Pomyślałam, że w ramach tej serii napiszę Wam o Real Beauty Sketches - Szkicach Prawdziwego Piękna. Jest to akcja przeprowadzana przez markę Dove, element kampanii Odkryjmy w sobie piękno.

Akcja ma na celu zwrócenie uwagi na to, jak krytycznie postrzegamy sami siebie (według Raportu Dove aż 54% kobiet uważa, że same dla siebie są najsurowszymi krytykami) oraz skłonić do przemyśleń nad tym, jak ważne jest komplementowanie bliskich czy nawet zupełnie obcych nam osób. My widzimy w nich piękno, którego oni sami mogą nie dostrzegać. Warto więc powiedzieć im o tym!


O akcji Real Beauty Sketches być może już słyszeliście - pisałam o niej na facebookowym profilu blogowym, filmik promujący akcję wyświetla się też na youtube. Jeśli jednak jeszcze nie znacie tego filmiku, zachęcam do obejrzenia - przyznaję się bez bicia, że ja szczerze się wzruszyłam, oglądając go pierwszy raz.


Oto, co mówił po eksperymencie rysownik Gil Zamora:
– Kiedy poproszono mnie o wzięcie udziału w eksperymencie Dove, nie zdawałem sobie sprawy, że te dwa portrety mogą się tak bardzo różnić. Poruszyły mnie emocjonalne reakcje kobiet oglądających portrety umieszczone obok siebie. Jestem pewien, iż wiele z tych odważnych kobiet zdało sobie sprawę ze zniekształconego obrazu siebie, jaki mają w świadomości i który znacząco wpływał na różne sfery ich życia.

Florence
Po lewej- portret wykonany na podstawie opisu Florence
Po prawej - portret wykonany na podstawie opisu osoby, która chwilę wcześniej poznała Florence


Myślę, że we wnioskach płynących z eksperymentu Szkice Prawdziwego Piękna jest sporo prawdy. Rzeczywiście często sami wmawiamy sobie, że mamy za duży nos, za szerokie ramiona, za grube uda, itp, a w rzeczywistości te nasze "niedoskonałości" w ogóle nie zwracają na siebie uwagi. Co więcej - ktoś inny może uznać je za nasze zalety, nadające naszej urodzie charakterku ;)

Co myślicie na ten temat?
Jak Wam się podoba akcja Real Beauty Sketches?

P.S. Jeśli chcecie zobaczyć wszystkie portrety wykonane w ramach akcji Real Beauty Sketches, klikacie TUTAJ lub w banner poniżej.




Podone posty:

30 komentarzy:

  1. jak obejrzałam ta reklamę, zrozumiałam jedno,że muszę wierzyć mojemu chłopakowi w to co mówi o mnie:))
    Akcja bardzo fajna i pokazuje prawdę, że dla siebie samych jesteśmy największymi krytykami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też oglądając tą reklamę pierwzy raz się wzruszyłam. No i ja też inaczej teraz (trochę podejrzliwie:P) podchodzę do tego co mówi mój Luby i nie tylko.
      Dove zrobiło mi małe pranie mózgu :D

      Usuń
    2. Ja miałam dokładnie tak samo jak Wy, Dziewczyny- nie bardzo wierzyłam w słowa mojego chłopaka, a raczej sądziłam, że może mówi on to szczerze, ale tylko dlatego, że ma dziwny gust xD
      Zdecydowałam się wziąć udział w akcji Dove, bo wiedziałam, że jest więcej osób, które myślą tak jak ja. Cieszę się, że akcja choć trochę skutkuje :)

      Usuń
  2. Jest też męska wersja, to dopiero ciekawe, bo mężczyźni z kolei zupełnie odwrotnie niż kobiety. Przedstawiali sami siebie jako przystojniejszych niż widzą ich inni. Warto czegoś się od tych naszych mężczyzn nauczyć. :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O kurcze, o tym nie wiedziałam :D To chyba zgadza się z takim stereotypowym myśleniem, że kobiety zawsze patrzą na siebie krytycznie, a faceci sami siebie mają za seksowych macho :D

      Usuń
  3. kazdy jest piekny na swój sposob :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wow. jak bardzo kobiety nie wierzą w swoje piękno..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaskakujące, prawda? Ale podejrzewam, że ja odpowiadałabym na swój temat podobnie krytycznie jak te panie w filmiku.

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Ja też - w ogóle lubię filmiki Dove. Wyjątkiem jest jedynie reklama ich antyperspirantów sprzed roku czy dwóch - leciała w tv w kółko i strasznie mnie wkurzała :P

      Usuń
  6. tez zawsze wierze mojemu narzeczonemu kiedy mowi ze slicznie wygladam,a nie odpowiadam nieee no co ty,albo co chcesz ;) ?? bardzo podoba mi sie ta kampania dove

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, mam nadzieję, że kampania Dove choć odrobinę zmieni Twój sposób postrzegania siebie samej :) Więcej optymizmu i wiary w komplementy :)

      Usuń
  7. "Rzeczywiście często sami wmawiamy sobie, że mamy za duży nos, za szerokie ramiona, za grube uda, itp, a w rzeczywistości te nasze "niedoskonałości" w ogóle nie zwracają na siebie uwagi. Co więcej - ktoś inny może uznać je za nasze zalety, nadające naszej urodzie charakterku ;)" - zgadzam sie w 100%!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej to widać na przykładzie modelek czy fotomodelek albo aktorek. Na przykład taka córka Jagger'a, która reklamuje Rimmel. Zęby ma okropne, a "znawcy" zachwycają się jej oryginalną urodą ;P

      Usuń
  8. oglądałam już chyba z 10 razy i za każdym razem nie moge uwierzyć jak to mozliwe, ze jesteśmy dla siebie takie surowe ..

    OdpowiedzUsuń
  9. Oglądałam ten filmik właśnie jak wrzuciłaś go na profil na facebook. Ku mojej uciesze wrzuciło go w ciągu kolejnych dni kilka moich koleżanek. Oglądając go byłam pod wrażeniem. To serio, serio daje do myślenia! Różnice są widoczne i znaczne. Kobiety opisane przez obcych wyglądają przede wszystkim młodziej, ale także - są po prostu ładniejsze i takie bardziej "świeże".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mhm, i takie sympatyczniejsze są na tych rysunkach po prawej.
      Fajnie, że filmik się upowszechnia - może tym sposobem zobaczy go większa liczba osób. A filmik daje do myślenia, więc może jakiś skutek z niego będzie :)

      Usuń
  10. Widziałam i faktycznie coś w tym jest :)

    OdpowiedzUsuń
  11. To jedna z lepszych akcji moim zdaniem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak uważam - fajny pomysł, świetna realizacja :)

      Usuń
  12. Najlepsza akcja jaką widziałam, w końcu nie ma za chudych modelek są tylko piękne kobiety, które muszą uwierzyć w siebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak. Bardzo cenię Dove za to, że pokazuje w swoich reklamach i różnego rodzaju akcjach właśnie takie piękne, naturalne kobiety, a nie sztucznie wyretuszowane modelki.

      Usuń

Dziękuję za każde słowo :*
Uprzejmie proszę o niereklamowanie swoich blogów.
Komentarze zawierające spam, obraźliwe uwagi itp będą przeze mnie usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...