Wiosenne zmiany w kasiowej pielęgnacji

20 Komentarzy
Dzisiaj oficjalnie żegnamy zimę i rozpoczynamy wiosnę- porę roku, która budzi do życia całą przyrodę. Opowiem Wam, jak ja budzę do życia moją skórę, włosy i paznokcie.


SKÓRA:
W pielęgnacji mojej skóry niewiele się zmienia. Podstawą jest teraz złuszczenie + mocne nawilżenie, więc zmobilizowałam się do peelingowania całego ciała (choć jak pamiętacie z mojej kosmetycznej spowiedzi, zapominanie o peelingu było jednym z moich grzechów). Od jakiegoś czasu mam "maślaną fazę", która objawia się nałogowym kupowaniem i stosowaniem maseł do ciała, których wcześniej szczerze nienawidziłam.


CERA:
O cerę dbam teraz jeszcze bardziej niż wcześniej- stosuję głównie kosmetyki ekologiczne, staram się wyeliminować możliwie jak najwięcej szkodliwej chemii z pielęgnacji mojej cery (choć wiadomo, że to niełatwe). Codzienna pielęgnacja ogranicza się do:
- mydełko Alep Excellence Oliwkowe 100% Bio - wygrane w konkursie u Taniki. W składzie znajdują się jedynie trzy składniki! Dobrze radzi sobie z usuwaniem zanieczyszczeń, makijażu, a co najważniejsze- nie wysusza i nie podrażnia cery
- woda różana Dabur Vatika - jako naturalny tonik
- Marilou Bio Creme Visage Nuit - krem na noc zawierający 99% składników naturalnych (również wygrany u Taniki)
- seria Yes to Cucumbers - wygrana u Craving for Beauty. Żel pod oczy, nawilżający krem na dzień oraz chusteczki do demakijażu. Kosmetyki zawierają 98-99% naturalnych składników.

Do tego peelingi, przeróżne maseczki. Jeśli chodzi o kosmetyki kolorowe- tutaj wielkich zmian nie ma.
Oczywiście codziennie łykam suplement CeraNova w nadziei, że pomoże mi zwalczyć mój paskudny trądzik...


WŁOSY:
No i stało się- Kasia przeszła na olejowanie. Wyeliminowałam z pielęgnacji szampony zawierające SLS i odżywki z hydrofobowymi silikonami. Decyzję o olejowaniu podjęłam już dość dawno temu, jednak obawiałam się, że na początku kuracji moje włosy odmówią posłuszeństwa, a i tak w zimie były niezbyt skore do współpracy... Dlatego rozpoczęłam na wiosnę.
Czego używam?
- szampon dla dzieci Babydream - znany wszystkim rossmanowy szampon bez SLS. Na razie sprawdza się u mnie dobrze.
- olej kokosowy z henną, amlą i cytryną Dabur Vatika
- Kuracja z 40 aktywnych składników BingoSpa - czytelnicy mojego bloga powinni znać ją już doskonale. Świetna maska, która w składzie nie ma żadnych hydrofobowych silikonów.
- Maska do włosów ze spiruliną i keratyną BingoSpa

Jak wygląda moja pielęgnacja? Co drugi dzień na noc nakładam olej, a rano zmywam go szamponem Babydream. Kiedy na noc nie nakładam oleju, rano robię maskę z BingoSpa - na zmianę jest to 40 aktywnych składników lub spirulina z keratyną. Czyli...
- dzień 1- olej na noc
- dzień 2- rano zmywam olej, na noc nie nakładam
- dzień 3- rano kuracja 40 aktywnych składników, na noc olej
- dzień 4- rano zmywam olej, na noc nie nakładam
- dzień 5- rano maska ze spiruliną i keratyną, na noc olej
- dzień 6- rano zmywam olej, na noc nie nakładam
- dzień 7- rano kuracja 40 aktywnych składników, na noc olej
...i tak w kółko.

Po pierwszych dniach mogę powiedzieć, że jest lepiej niż się spodziewałam- po oleju włosy są błyszczące, puszyste, nie plączą się ani nie tłuszczą jakoś szczególnie.

Olej nakładam też codziennie na rzęsy. Co prawda nie mogę na nie jakoś szczególnie narzekać- zawsze miałam długie i mocne rzęsy. Olejowanie ich jest raczej prewencją (w myśl zasady, że lepiej zapobiegać, niż leczyć).


PAZNOKCIE:
Tutaj jest naprawdę tragicznie. Moje paznokcie chyba nigdy jeszcze nie były w tak złym stanie. Łamią się, rozdwajają, są strasznie miękkie. Szukałam odżywek Eveline, które wiele osób poleca, ale jak na złość nie było ich w żadnym sklepie, a ja potrzebowałam coś "na już". Zdecydowałam się na taką pielęgnację:
- Codziennie rano nakładam na paznokcie odżywkę Paloma z keratyną (stwierdziłam, że skoro ma keratynę, to chyba mi nie zaszkodzi). Wieczorem zmywam ją delikatnym zmywaczem w płatkach Wibo z serii różanej- nie wysusza on paznokci.
- Na noc nakładam olej (ten sam, co na włosy- kokosowy z Dabur Vatika).
- Dwa razy w tygodniu na paznokciach lądować będzie... maska do włosów. Nie pytajcie, jak wpadłam na ten pomysł. Wymyśliłam, że skoro maska do włosów BingoSpa, ma keratynę, to może mi pomóc. Zobaczymy, co z tego wyjdzie.


Moimi wiosennymi zmianami zarażam też innych domowników- np. wczoraj mój tata dostał ode mnie na urodziny szampon i olejek Alterra. "Tani i dobry" szampon zrobił mu paskudne uczulenie i spowodował koszmarny łupież, więc taka naturalna pielęgnacja skóry głowy dobrze tacie zrobi.

Co poza tym?
Ogólnie chcę poprawić kondycję mojego organizmu, dlatego będę ograniczać podjadanie niezdrowych przekąsek oraz mobilizować się do większej aktywności fizycznej. To chyba najtrudniejsze postanowienie ;)

Jak Wy planujecie zadbać o siebie wiosną? Chętnie poznam Wasze sposoby na oczyszczenie organizmu po zimie i przygotowanie skóry na cieplejsze pory roku.
Ściskam! :*


Podone posty:

20 komentarzy:

  1. ja zaczęłam podwójnie o siebie dbać

    po 1 nie żałuję balsamów i masełek do ciała
    po 2 dbam o włosy- robię maski, czasem zmywam wszystko Baby dream
    po 3 dbam o twarz- stosuję maseczki, żele pellingujące, pellingi ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. wow ze a ztyle na wlosy nakladasz i codziennie je myjesz 0o? podziwiam mi by sie zdecydowanie nei chcialo:_)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja muszę je codziennie myć, nawet gdyby mi się nie chciało. Przetłuszczają się tak mocno, że z nieumytymi włosami nie wychodzę z domu ;)

      Usuń
  3. całe szczęście ,że moje włosy są naprawdę w idealnym stanie bo nie dałabym rady jak ty dbać o nie XD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie :D mnie się nawet czasem zwykłej odżywki nie chce nałożyć xD

      Usuń
  4. ja tez muszę bardziej o włosy zadbać,przez zimę ich kondycja troszke osłabla;(

    strasznie ciekawa jestem tych kosmetykow BingpSpa,kręcą mnie juz od dłuzszego czasu i tyle ciekawych rzeczy maja, ze nie moge sie zdecydowac co wybrac,masakra ;))

    AA informuje,że dotarła do mnie przesyłeczka z nagroda ;)) Dziękuję i pzdrawiam ;))

    OdpowiedzUsuń
  5. fajny post ;) i widzę moje ogórasy !

    OdpowiedzUsuń
  6. zastanawiam się nad tym peelingiem z isany

    OdpowiedzUsuń
  7. ja także zastanawiam się nad zakupem tego peelingu z Isany :) fajny post

    OdpowiedzUsuń
  8. Coraz wiecej osob z blogów poleca badz nie , te szampony dla dzieci :)
    Pozdrawiam, Klaudia :)

    OdpowiedzUsuń
  9. No to na pewno się twój organizm obudzi do życia :) nie ma to jak odświeżyć kosmetyczną bazę ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. heheh no wzielam wzielam mimo ze dlugo z tym zwlekalam ale jakos tak wyszlo :D :)) dziekuej za zaproszenie ;*

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja postanowiłam jeszcze bardziej wziąć się za wlosy :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Widzę,że większość blogowiczek posiada limitowany balsam z Isany,sama jestem jego ciekawa ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Witam kolejną kosmetyko-maniaczkę;*
    Jestem "świeżynką" w waszym wirtualnym świecie, ale mam nadzieję że się tutaj zaklimatyzuję ;].

    Masło do ciała isany jest niesamowite, a patrząc na cenę jeszcze bardziej mi się podoba! ;)
    Bardzo ciekawie opisałaś swoją pielęgnację. Przyznam, że kilka sposobów mi się bardzo spodobało, między innymi woda różana. Lubię taką naturalność ;)

    Pozdrawiam Cię serdecznie,
    Buziaki;*

    Lilciunia.

    OdpowiedzUsuń
  14. musze musze musze miec wode rozana i z kwiatu pomaranczy musze!;]a mydleka alep sa suepr u mnie wlasnie recenzja alep z glinka czerwona:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Plan doskonały Kasiu :-) Kasiowa pielęgnacja będzie bardzo miła, wspaniałe i bardzo interesujące produkty :-) Miłej pielęgnacji Słoneczko :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasia masz super plan, powodzenia w realizacji. Kosmetyki świetne

      Usuń
  16. wow ! podziwiam i powodzenia !
    ja mam wrażenie, że na paznokcie pomogła mi maść ochronna z wit. A, bo paznokcie mam po zimie mocniejsze niż wcześniej :)

    OdpowiedzUsuń
  17. hem...trzymam kciuki...Ty też za mnie trzymaj ja również zaczęłam s olejować włosy...ciekawe czy to mi pomoże w walce z łupieżem i puszącymi końcówkami
    Kosmetyki napewno Ci pomogą te maski Bingo są rewelka..

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo :*
Uprzejmie proszę o niereklamowanie swoich blogów.
Komentarze zawierające spam, obraźliwe uwagi itp będą przeze mnie usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...